Cynops Probleem! HELP!

Mexx

Ja de titel zegt het al, ik heb 5 cynops in een aquarium van 120x40x40 met wat planten erin en een plateau waar het droog is.
maar als ik ze eten ga geven om 6 uur dan staan 4 van ze al te wachten waar ik het altijd geef en eentje die is tot nu toe alleen nog maar op het plateau gebleven en als ik hem in het water legde zwom hij gewoon weer op het plateau, ik leg altijd wel wat eten voor zn neus neer maar dan weet ik niet als hij het heeft opgegeten of zn maten, dus heeft iemand tips of informatie hierbij?

Ashley

Citaat van: Mexx op november 23, 2010, 06:42:21 PM
ik leg altijd wel wat eten voor zn neus neer maar dan weet ik niet als hij het heeft opgegeten of zn maten

Gewoon even blijven kijken de volgende keer, om te kijken of hij het zelf op eet, btw hoe lang heb je ze al?
Als je ze nog maar kort hebt, dan kan het zijn dat ze nog moeten wennen, in ieder geval dat had ik bij mijn salamanders.

Steven DC

Als een C. orientalis langtijdig op het land blijft, zou dit al een indicatie kunnen zijn naar een onderliggende ziekte of stress. Het diertje even apart zetten en goed in de gaten houden. Als het beestje stress heeft, ga dan niet dagelijks een regenworm tegen z'n neus leggen maar probeer een keukenpapiertje met levende rode mug in het zicht te leggen. Ga uit het zicht en kijk of hij dan wel eet...

Mexx

Citaat van: Ashley op november 23, 2010, 07:36:46 PM
Citaat van: Mexx op november 23, 2010, 06:42:21 PM
ik leg altijd wel wat eten voor zn neus neer maar dan weet ik niet als hij het heeft opgegeten of zn maten

Gewoon even blijven kijken de volgende keer, om te kijken of hij het zelf op eet, btw hoe lang heb je ze al?
Als je ze nog maar kort hebt, dan kan het zijn dat ze nog moeten wennen, in ieder geval dat had ik bij mijn salamanders.

ik heb ze pas 4-5 weken :P maar ik heb net een heel klein aquariumpje gekocht dus ik doe hem eff daar apart in en even kijken hoe het gaat.  ;D

Mexx

is gelukt bedankt voor de tips allemaal.

hij zwemt nu gewoon weer bij de rest van de andere in de grote bak en is all wat dikker geworden