graag een zo duidelijk mogelijke uitleg voor de kweek van larven

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

barttuyaerts

Hallo iedereen,

Ik lees me hier echt suf over dit topic.
Feit is dat ik nu met meer dan 300 eitjes zit, en dat ik heel erg graag eens enkele baby axo's zou willen opkweken.

Maar
1) het is winter, weinig voedsel te vinden
2) ik moet het doen met een viswinkel op een half uur rijden van mijn woning

Dus:

1) Wat geef ik aan de pas uitgekomen larven ?
2) Wanneer mag ik over gaan naar rode diepvries muggelarven ?
3) Vijf centimeter water in de bak ? Wanneer verversen ? Hoe ? Waterplanten waarop de eitjes werden afgezet laten liggen in de bak ?

Graag een duidelijk en concrete uitleg voor een beginner .
Ik zou hier echt in willen slagen.

PS: eitjes zijn nog NIET uitgekomen, maar in volle ontwikkeling.

Bedankt voor jullie inspanning op voorhand.

Als het lukt dan mogen jullie er gratis komen halen !


Bart

alibombali

Hoi Bart,
Als ik in november of december Axo-eitjes kreeg liet ik die gewoon schieten...
Het is gewoon te lastig om voor grote hoeveelheden genoeg voer bij elkaar te trommelen...
Als ik jouw was zou ik gewoon een volgend legsel in maart, april afwachten en opkweken met watervlooien...


Morrison


stijnzeger

Kweeksetje voor artemia kopen, met de net uitgekomen nauplien kun je ze opkweken en later de artemia zelf, succes, wil je meer weten mail me ff, groet, Zeger.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

robkeulers

Het is inderdaad mogelijk met een artemia-kweekset om klein levend voer te kweken voor je kleinste larven. Het moet bewegend, levend voer zijn. Google even op artemia of artemia kweken voor meer info.

Het opkweken met artemia is arbeidsintensiever, en minder productief dan in het voorjaar levend voer te gaan scheppen, vandaar dat Alex zegt dat je het beter kunt laten schieten. Als jij echter gewoon enkele beestjes wil opkweken is dit best een goede methode.

Salasander

Ik heb nu een 27 larven. Ze groeien goed. Ik heb enkel deze tijd van het jaar eitjes dus moet ik ze nu opkweken.
Ik geef ze artemia. Met die Artemia"kweek"schalen gaat dat zeer gemakkelijk.

Veel succes.