Voedsel vraagje

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard250

Ik lees regelmatig op andere sites dat ze de volwassen dieren voeren met pellets voor zalm, forel of steur. Is er hier ervaring met dit soort voedsel? Ikzelf heb nog geen dieren maar ben van plan er een aantal aan te schaffen voor mijn zoontje. Ik sta regelmatig op reptielenbeurzen met planten dus ik zie regelmatig dieren aangeboden. Ik heb liever dieren bij een liefhebber vandaan omdat deze dieren over het algemeen gezonder zijn dan de dieren van een handelaar. Ben me nu aan het inlezen over de verzorging, vandaar deze vraag.
Gerard

A34

#1
Een soortgelijke vraag heb ik een tijdje geleden ook gesteld , hier kreeg ik vrij weinig antwoord op .
Ik geloof zelf dat dit goed zou moete kunnen. Axos zijn echte van alles eters :). Maar ik zou dit niet als hoofdvoedsel pakken. Afwisselend voeren blijft het beste.


Tip; Ik heb laatst bevroren visjes gekocht bij een reptielen zaak.  Werkt ook super! :)

joost.v.wijk

Regenwormen zijn het beste voedsel wat je ze kan geven, dit zou je prima als hoofdvoedsel kunnen gebruiken. Zelf heb ik mijn Axo's in het verleden ook steurpallets gegeven, en dit werd na enige dagen aftasten zeer goed gegeten.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

gerard250

Hallo, bedankt voor de reacties hier kan ik wat mee. Aan wormen geen gebrek hier. Nu op zoek naar wat gezonde dieren of larven.
Gerard

Salasander

Volgens mij is het mogelijk als ze volledig dierlijk zijn die pellets.
Als ik mij niet vergis zijn steurpellets niet volledig van dierlijke oorsprong, dus of het echt goed is voor de axolotls weet ik niet, misschien hebben ze er geen last van?

Op welke beurzen sta je?

joost.v.wijk

Steur eet van nature geen groenvoer, dus dat zal waarschijnlijk niet in de pallets zitten.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis