Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Salamand(ra)ers in Houten

Patrick dk

Vandaag in Houten geweest , na eerst 3 kwartier buiten op de stoep te hebben gestaan, uiteindelijk toch binnen gekomen . Ik ging er niet heen voor een specifieke aankoop, maar we vinden het altijd wel een leuk uitje. Normaal tref je er ook niet zoveel salamanders aan , en deze keer was ook niet anders. Maar we hebben toch 3 soorten gezien die ik hier nog niet eerder had gezien. Nl siren intermedia , plethodon cenereus , ambystoma opacum (deze waren vorig jr ook aanwezig) en salamandra ??? die met de lange streep lijkt mij overduidelijk terrestris , maar correct me if i'm wrong  ;) . Maar goed , deze plaatjes wiilde ik even met juliie delen.  :)

Btw het enige dier dat vandaag werd gekocht is een cavia ;D Logisch toch ?!!
C orientalis

Kenny

Of het terrestris is zou ik niet direct stellen, het geel is nogal flets. Los daarvan is het feit dat dit een handelaar is overduidelijk...24-30 graden...als je dat doet kan je meteen enkele nieuwe kopen  ::). Toch wel erg dat er geen controles op zulke dingen gebeuren.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Ik heb deze ook gezien, en precies dezelfde foto gemaakt. De man kwam van Hongarije en deed alsof ze gewoon legaal waren, ook al vertelde ik hem dat dat erg onwaarschijnlijk was. Wat stond er nou eigenlijk precies bij de soortomschrijving? Hij vertelde me dat het een Spaanse soort was, maar later begon hij weer over Hongarije, ik begreep het niet helemaal en had verder ook geen zin om in discussie te gaan...

Patrick dk

@ Coen

Ja die soortomschrijving kwam ik ook niet helemaal uit, bij een ander topic hier staat dat het om s almanzoris zou gaan. Maar dat lijkt totaal niet op de omschrijving die op de foto staat. Had al gehoopt op de salamandra kenners hier.
C orientalis

Kenny

Het eerste wat in mij opkwam was S.s.bernardezi, maar goed...het is duidelijk dat die handelaar er zelf geen **** van afweet.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

andrizay

Ik vind het jammer dat ik niet ben geweest..Ik ben namelijk op zoek naar Siren Intermedia..En ik vind het leuk om op amfibieen/reptielenbeurzen rond te neuzen..Enkele jaren geleden stond er ook een vage handelaar op Houten met zeer slecht uitziende Salamandra daar vroeg hij destijds 50 euro voor..