Fotos van mijn Axolotls & Tijgers

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34


DannyS

Mooie bak, leuke axo's en geweldige ukkies :D

Hoeveel heb je er?

A34

#2
9 jong volwassenen (2 gaan weg over 2 weken). En 17 larfjes. Ik heb nu een hoofdbak in de woonkamer staan. Een ''verkoop'' bak en een opkweek bak. :) Deze staan in de " Salamander Kamer " ;D.

yipee-ki-yay

Mooie bak zeg, lijkt erg veel op de mijne. Waarom heb je eigenlijk dat stuk hout aan de bovenkant? Die mosballen en verschillende schuilplaatsen zijn ook erg mooi. Kan ik deze bak over 2 weken in het echt aanschouwen?

A34

#4
Als je naar Zuid-Limburg wil komen wel :). De 2 voor jou zitten hier ook in(Foto 2 linker axo En ik geloof foto 3 het mannetje). Het stuk hout er boven op wilde ik eerst erin doen. Maar er was geen plaats dus heb ik hem ermaar boven op gezet ;D.

MartinS

Mooie bakken heb jij thuis Jeroen, heel netjes!!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Steven DC

Mooie bak en mooie dieren Jeroen!

robkeulers

Buiten de opmerking over het deksel dat ik in een ander topic maakte ziet je bak er verder wel prachtig uit, je besteedt zorg aan je dieren, dat moge duidelijk zijn!

A34

Dank jullie wel jongens.:) Aan de afdichting boven op moet ik nog aan werken. Ook bij de andere bakken. Ik heb nu zolang bakjes waar krekels in zaten op elke hoek gezet. De axo bak van hier boven gaat naderhand ook weg. Ik ben flink aan het sparen voor een Juwel Rio 400 aquarium.

andrizay

[ Ik ben flink aan het sparen voor een Juwel Rio 400 aquarium.
[/quote]

Wat voor soort ga je in deze bak doen als je hem hebt??Ben een beetje nieuwsgierig :)

A34

#10
Ik ben het meesten aan mijn Axos gaan hechten dus ik denk wel deze. Het liefste had ik al mijn bakken in de woonkamer, maar dan krijg ik ruzie met mijn vriendin. :D

Dit aquarium schaf ik pas aan als we gaan verhuizen. Maar ik heb nog meer andere rare iedeen in me hoofd. Wat me ook heel mooi lijkt is een L vormige aquarium 1 bij 1 of het liefste 1 bij 1,50. :D Maar dit zijn nog maar vage ideeen. ;D

yipee-ki-yay

Volgens mij gaat het zo bij de meeste salamanderliefhebbers. 1 bak is op een gegeven moment niet genoeg meer...... Ik ben er ook zo eentje. Maar hoezo een deksel op een axobak dan?

A34

#12
Als ze plotseling in paniek schieten willen ze wel eens alle kanten op gaan. Zal je ook wel eens gemerkt hebben. Ze kunnen dan ook wel eens naar boven schieten. Maar over het algemeen is die kans toch wel vrij klein. Meestal duiken ze weg onder de stenen. 

Maar Maarten ik ga de 2 wel missen denk ik. Ik was ook erg gehecht aan deze 2. Vooral het vrouwtje is een heel mooi dier geworden. Ik denk dat ik bij de volgende kweek ze iets sneller ga verkopen. :)

A34

#13
Ik dacht dat ik me laatst vergist had, en dat mijn Albino axo toch niet zwanger zou zijn. Maar sinds gister is ze al flink aan het duwen.


De eitjes zijn goed te zien (alleen zeer lastig om op de picture te zetten) :






En Daarom dus ook wat blije gezichten. :D :



Alleen ik ben wat minder blij. Want ik begin me nu een beetje zorgen te maken. Ze is wel flink aan het duwen en alles.. maar er komt maar niks uit. En dit voor nu al 14 uur lang , en nog steeds geen teken van leven........

A34

#14
Na 20 uur persen en doen nog steeds niks. Het arme beestje moet denk ik wel uitgeput zijn. Ze neemt momenteel een kleine pauze, maar ik zie wel al wat veranderingen in de buik. De eitjes liggen niet meer zo kriskras door haar hele lichaam maar ik zie duidelijk een lijn vormen richting de cloara. Mooi om te zien, ik krijg het heelaas niet goed op de picture.