Fotos van mijn Axolotls & Tijgers

bouffonne

Ook van mij Jeroen een super mooie bak en echt prachtige dieren.
Heb je een koppel?
Ik zag dat je best veel aan stenen erin hebt liggen.
Ik zelf vind dat super mooi, maar was zelf eigenlijk bang om ze er in te doen omdat die 2 tijgers van mij nogal actief zijn in de bak vooral met de planten om te woelen en dat ze dan onder de stenen terecht zouden komen.
Nu had ik vanmorgen in de stal nog en aantal discus keien ontdekt.
Deze zijn stevig en schuiven niet zo makkelijk.
vanmorgen dus ijverig bezig met de bak opnieuw in te richten met deze keer de discus keien erin.
Om te testen of de stenen er wel stevig bij lagen heb er maar even flink op geduwd.
resultaat: bak kapot op 3 plaatsen gebroken (maar de stenen zijn nog heel)
Ik had goddank de 2 tijgers even in een speciekuip gezet dus daar is niets mee gebeurd.
Het was ook een oude bak (zeker 20 jaar oud) en als aquarium al lang niet meer geschikt.
Ik moet ze nu dan toch maar even in de speciekuip laten zitten.
Ik was zo wie zo al van plan om nieuwe bakken te bestellen.
Mijn voorkeur gaat dan naar 100cm lang en 50cm breed en maar 30 cm hoog.
En dan met zo'n deksel van horgaas.
Dus de 2 meiden moeten dan nog even geduld hebben voordat ze weer in een nieuwe bak krijgen

groetjes

Silvia

A34

Hallo Silvia,

Een hele poos terug toen ik nog grond in mijn bakken gebruikte zat er ook eentje constant in de grond.
Maar ik heb me nooit druk gemaakt om de stenen, die leistenen wegen sowieso niks. De keien die de leistenen omgoog houden maakte ik me niet zo druk om. Zo een flinke salamander graaft zich er wel weer onder uit stel het zou wat zakken. Maar dit allemaal is bij mij nu niet meer ter sprake, omdat ik over gegaan ben op repti bark. De 2 hebben nu ook geen behoevde meer om de graven. Ze staan constant op de uitkijk, of denderen weer eens het water bakje in zodra ik ergens bezig ben. Stel ze zouden zich nog echt willen schuilen kunnen ze dat onder het flinke plakaat mos. Wat eentje ook eens voor de grap uitgeprobeerd had toen ik het er net in had gelegd.

Ook bij mijn maculatums heb ik repti bark. Daar boven op flink wat mos, en hier graven ze zich dan een beetje onder in. Gaat prima! Voeren doe ik bij deze dieren ook met de pincet.

Succes met je bak Silvia. Ik ben benieuwd naar wat fotos!

bouffonne

dank je wel Jeroen,

In het begin had ik ook van die platte stenen een soort schuilplek in de bak gemaakt voor de tijgers.
Dat ging toen goed tot op het moment ik in de bak keek en de gehele constructie in elkaar was gezakt.
Een van de tijgers zat er destijds onder en heb toen meteen alle stenen eruit gehaald.
Ik heb nu ook reptibark met mos en stukken schors waar ze nu ook onder kunnen gaan liggen.
Moeten nu dan even in de speciekuip blijven zitten totdat de bak komt
Bij mijn nieuwe bak denk ik wel dat ik iets met piepschuim en pur een soort grotten systeem ga maken en dat ga afwerken met epoxy met turfvezel en dat laten begroeien met mos en kleine planten, en met eventuele kleine waterloop. (idee gezien op de vivariumbeurs)
Ik wil niet hebben dat er iets met die 2 gebeurd, ik vind ze het einde en wil in de toekomst nog meer hebben en dan eventueel gaan kweken.
Zal nog wel even duren voor dat ik de bak heb eb dan helemaal heb ingericht, maar dan zullen er zeer zeker foto's volgen

Groetjes
Silvia

A34

De dieren op de laatste 3 fotos en filmpje  krijgen een morgen een nieuw huisje ;)

Axo youngsters

bouffonne

Dat ziet er super uit.
Mooie en gezonde dieren met goede eetlust.
Ik verheug me al over 2 weekjes dan kan ik ze ook bij jou gaan ophalen.
Dan heb ik eindelijk na vele jaren ook weer echte axo's in huis.

Silvia

A34

Tnx Silvia,

Ze zijn zolang het duurt nog in goede handen hier!!! :)

Tot over 2 weekjes!

Ellebasi

Zijn die laatste 3 fotos soms die van de mijne?   ;D
Zo ja, ze zien er erg mooi uit zeg !! Ben erg benieuwd iig!!

minnetje

Hoi Jeroen,
Super leuk om dit te zien! Wat een leuke beestjes heb jij!
Maar ik heb een vraag.... Ik zie dat jij je larven levende rode muggen larven geef. Ik heb gehoord van iemand die ook axolotls heeft dat ze(rode muggen larven) door hun buikjes(van de axolotls) kunnen eten. Ik weet het niet zeker hoor...
Groetjes!

A34

Dat verhaal kan kloppen .. maar dit geld vooral bij axolotl larven. Dit zijn geen larven meer maar jonkies.
Echter heb ik grote larven ook wel eens levende muggelarven gevoerd. Nooit geen problemen mee gehad.

Salasander

Mooie foto´s en mooie axolotls. (Heb je een vriendenverzoek gestuurt op youtube, ik ben Axolotlvriend)
Leuke opstelling om axolotls op te kweken, ik zou wel geen ondergrond gebruiken.
Helaas moet ik ze in goed gesloten aquariums houden vanwege de kat.

Wat zijn die andere larfjes?

A34

Hallo Sander,

Mijn youtube account is erg oud.. ik doe hier verder niks mee behalve posts door linken. Maar ik heb Juist een ondergrond zodat die dieren niet in vuil zwemmen ;) .. Natuurlijk ververs ik hier ook bij.  De larfjes op de achtergrond zijn Marmerlarfjes. :)

sannie

hier vissie vissie....
wat voor vis is dat wat je voert eigenlijk jeroen? (ben niet zo in de vis namelijk)

A34

Geen idee Sannie, maar ze lusten ze rauw.:) Ik koop ze bevroren hier in de buurt, in een dierenwinkel. Maar ik geloof dat de goede man me ook eens vertelde dat hij ook levende had..

joost.v.wijk

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis