'Hobbyzoo anura' ervaringen?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Tijdens een 'rondje marktplaats' kwam ik aanbiedingen tegen van een aantal ambystoma soorten van hobbyzoo anura. Dit blijkt een winkel te zijn die zo op het oog nog net is begonnen.
Ik heb geen idee waar het zich bevind, maar ik zag toevallig dat er wel flink wat dingen in de verkoop waren.
Ik heb begrepen dat het door 1 persoon wordt gerund, ene Remy Schram.

Kent iemand deze persoon of heeft iemand ervaring met deze winkel?

A34

#1
Jawel, Laatst heeft iemand Hier Ambystoma tigrinum gekocht. Deze zaak moet zich ergens in limburg bevinden.

DannyS

Ik ga er blind van uit dat het wildvang is, maar ik zag dat ie ovenvisjes had.. en daar ben ik naar op zoek.. sinds mijn kweek is opgedroogd (wil wel lukken als de warmtemat doorbrand) kan ik ze nergens meer vinden.

Derk

Volgens mij gaat deze post over dezelfde zaak. http://www.salamanders.nl/forum/ambystoma-soorten-%28excl-axolotl%29/ambystoma-mavortium-diaboli/
En zo te lezen/te zien zijn de ervaringen positief.
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

Gerrit Krips

Een Limburgse zaak? Misschien kunnen we Rob (undercover) op pad sturen!
Danny, volgens mij weet je dat ik ovenvisjes heb...en ik wil je er best een kweekportie van geven.

A34

En die voeder pincetten vind ik ook wel erg mooi. :)

robkeulers

Citaat van: Danny Stammers op januari 13, 2011, 03:15:38 PM
Ik ga er blind van uit dat het wildvang is, maar ik zag dat ie ovenvisjes had.. en daar ben ik naar op zoek.. sinds mijn kweek is opgedroogd (wil wel lukken als de warmtemat doorbrand) kan ik ze nergens meer vinden.

Meerdere ambystoma's, en daarbij ook nog eens volwasbeesten.....
Volwasbeesten bij een handelaar = 99,9999999999999% zeker wildvang, da's logisch!


Maar goed, Hobbyzoo Anura is een initiatief van een studievriend van me, Remy Schram. Ik weet al een tijdje dat hij deze beesten verkoopt, maar omdat ik uit principe voor geen enkele commerciële wildvangboer reclame maak, ook niet voor Remy.

Maar goed, nu het ter sprake komt, ik heb de dieren gezien en zien er goed uit. Ik weet ook van welke importeur ze komen, en da's ook iemand die over het algemeen gezonde beesten levert.

Aangezien ik Remy goed ken kan ik ook zeggen dat het een uiterst betrouwbare kerel is, die erg prettig in de omgang is. En mocht je een keer een wat mindere ervaring met hem hebben, bespreek dat met hem. Kom je er niet uit? Neem gerust contact met mij op, hij woont dichtbij genoeg om hem aan zijn oren te gaan trekken.

Dit is trouwens geen reclame  ;) ik meen het wat ik zeg..

stijnzeger

Ik heb 2 prijzen gevraagd en vond dit voor volwassen exemplaren niet vreselijk duur, opacum voor 47,50 en laterale voor 40 euro. Of ziet ik hier naast?????
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Patrick dk

@ Danny

Ja, ik was degene idd die de a diaboli´s bij Remy Schram had gekocht , en ik sluit me volledig bij Rob aan. Het is echt een sympathieke kerel , maar belangrijker de dieren zagen er allemaal goed uit . Ik heb 55 e per dier betaald. Niet overdreven goedkoop , maar ik heb op een beurs ook wel eens duurdere dieren gezien. En al met al heb ik mooie en gezonde dieren , dus ja , ik heb er positieve ervaring mee.     grt Patrick  ;)
C orientalis

Kenny

Citaat van: stijnzeger op januari 13, 2011, 06:23:38 PM
Ik heb 2 prijzen gevraagd en vond dit voor volwassen exemplaren niet vreselijk duur, opacum voor 47,50 en laterale voor 40 euro. Of ziet ik hier naast?????

Dat zijn idd z'n prijzen

Voor opacum is't aan de dure kant...al heb ik ze ook al aan gekkere prijzen gezien. Maar doorgaans heb je een koppel voor 50 euro op de een of andere beurs. In Gersfeld zelfs nakweekjes aan lage prijzen.

Voor laterale ist interessanter...al kan je zo zien dat ze eerder prijzen plakken op het uiterlijk van het beest dan op het "courant" zijn binnen de hobby. Ik had het logischer gevonden omgekeerd.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Ah ik zie daar dieren die op mijn verlanglijstje staan!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Roy van Grunsven

Wildvang komt niet op mijn verlanglijstje

A34

Nee, Ik Moet Rob gelijk geven dat we hier niet de aller beste reclame zijn aan het maken. Vooral op dit forum. Ik heb mijn bericht bij deze ook aangepast.

alphamale

Derk had mij er ook al op geattendeerd, omdat hij weet dat ik van grote beesten hou. Prachtige dieren. Ik wilde nog even wachten met nieuwe dieren, maar ik begin te twijfelen...

DannyS

Ik vind het wel meevallen met de reclame moet ik zeggen. Als je er gezonde, goed uitziende dieren vandaan hebt mag je dat in mijn ogen best vertellen. Het blijft wildvang, dus de risico's blijven hetzelfde.
Het is natuurlijk wel zo dat de salamandervereniging nakweek promoot. Bij Ambystoma soorten ben je sneller op wildvang aangewezen, omdat er nog niet zo heel veel mee gekweekt wordt. Het komt wel op gang, heb ik begrepen.

Mijn advies voor de Ambystoma soorten, vraag het eerst hier op het forum, want er zijn zat mensen met connecties die misschien nakweek weten te vinden. Als je op zoek bent naar bepaalde A. tigrinum soorten, misschien dat François (fransman) van de vereniging je kan helpen, ik heb begrepen dat hij meerdere soorten kweekt. (mijn mavortium komen bij hem vandaan)