Aantal Bezoekers Salamanders.nl

A34

Het valt me op dat er mogelijk een stijgende lijn zit in het aantal bezoekers( ik hoop ook in de hobby! ). Vooral de laatste 3 maanden. Ik bedoel, kijk al hoeveel gasten er nu nog op het forum zitten. Moet niemand werken morgen? Misschien als dit aanhoud dit jaar, wel een nieuw hoogst aantal bezoekers?

Steven DC

Er zijn vorige maand 320 nieuwe leden bijgekomen op het forum. De laatste 3 maanden zit het aantal bijkomende leden zeker zeer hoog ter vergelijking met voorgaande periode. Het is alleen de vraag of dit echt mensen zijn of dat er een hoop bots mee tussen zitten. Je ziet ook geregeld "aanmeldingen" die enkel dienen om reclame te zetten op het forum (spammen)

robkeulers

Het merendeel van de nieuwe leden zijn helaas spamboeren. De stijgende lijn neem ik zelf niet direct waar, het wisselt eigenlijk sterk per periode.
Maar goed, ik heb het gevoel dat het best goed gaat met de salamanderhobby, de ledenaantallen van de vereniging zijn al jaren stabiel (héle lichte stijging) en de site wordt goed bezocht.

die piekmomenten qua bezoekersaantallen volgen altijd in dezelfde avond nadat ik een mail naar alle leden heb gestuurd, da's echt heel opvallend. De leden krijgen dan een prikkel om nog eens in te loggen.
Zelf heb ik trouwens wel het idee dat veel 'gasten' toch leden van de vereniging zijn die zonder in te loggen de site bezoeken. Op het moment dat zo'n groepsmail wordt gestuurd, stijgt het aantal gasten namelijk net zo hard mee met de aantallen ingelogde leden.

Kenny

Die spammers daar moeten we toch nog wat op verzinnen, ik delete dagelijks gemiddeld 6 nieuwe spam-bots-leden.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Werkt Captcha goed bij het registreren van nieuwe leden?

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

We hebben idd zo'n captcha-systeem-achtig-ding-iets geïnstalleerd. Als je je registreert moet je een combinatie van letters en cijfers overtypen om er zeker van te zijn dat je geen spambot (computer) bent. Helaas kunnen een aantal spambots deze beveiliging omzeilen.

We zullen eens kijken of er geen systemen zijn die wat meer waterdicht zijn. Wordt vervolgd.

Coen Deurloo

Dat komt nog wel, bij de overgang naar Joomla 1.6 (momenteel draaien we 1.5) zijn er dermate drastische veranderingen in het syteem dat we waarschijnlijk ook overstappen naar een nieuwe versie van dit forum, die zal ongetwijfeld een betere bewapening tegen spambots hebben.

robkeulers

1.6 is de update waar we al zo lang op wachten, het geeft ons de mogelijkheid om aan leden van de vereniging (dus niet alleen de website) extra content te laten zien. Hierbij valt te denken aan alle oude uitgaves van het blad en zijn voorganger de nieuwsbrief.

Helaas kun je van 1.5 niet updaten naar 1.6 (héél handig!). Het moet dus allemaal handmatig overgezet worden, en dat gaat wel even duren.

Maar goed, het komt er nu wel echt aan!

Trouwens nog even een aanvulling op de online leden... Sinds er laatst gevraagd werd om de balk met recente berichten wat te verlengen heb ik ook de inlogtijd op het forum aangepast. Je ziet nu dus de gasten en leden die de laatste 2 uur online van, dat was eerst 1 uur.

A34

2010-12-08 172 nieuwe leden ???  Ik neem aan dat hier heel wat .. spam >:( tussen zat?

Coen Deurloo

Hoogstwaarschijnlijk ;) We zijn eigenlijk nog steeds op zoek naar een gemotiveerde programmeur, of iemand met een goede Joomla kennis. Ik kan wel een en ander, maar de dingen waar ik avonden mee worstel zijn door een programmeur vaak binnen 5 minuten te fixen!

A34

Meeste online ooit: 229 (Februari 15, 2011, 02:55:32 )  Overdreven veel in een keer...

Coen Deurloo

Dit zijn hoogstwaarschijnlijk de spambots waar we het eerder al over hadden.