Axolotl eitjes??

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

minnetje

Vraagje:
Hoe vaak leggen axolotls eitjes en hoe oud zijn ze dan???
Alvast bedankt;)!
 

A34

Vanaf 1 jaar. Ze kunnen 2 keer tot 3 keer per jaar eitjes leggen in goede omstandig heden. Zelfs na een maand kan er al weer gelegd worden. Dat was bij mij laatst ook het geval.

minnetje

Okeeeej..... Wie heeft dit nog meer meegemaakt??

DannyS

Bij mij hebben ze wel meerdere keren per jaar eitjes gelegd. Het zal afhangen van het aantal dat per keer wordt gelegd. Als je bijvoorbeeld in 1 leg 300 eitjes hebt, zal ze niet een maand later weer leggen.
Als je bijvoorbeeld 50 eitjes hebt in een leg, kan er rustig na een maand weer een leg volgen. Dat is niet vreemd of slecht voor het dier, zolang ze goed gevoerd wordt.

A34

Dat kan kloppen. Haar eerste legsel bestond na schatting uit 50 a 70 eitjes.

minnetje

Oke, de axolotls die ik krijg zijn nog erg jong dus daar hoef ik me dan niet snel zorgen over te maken.
Bedankt! ;)

barttuyaerts

Bij mij is dat ook heel intensief ! Ik heb twee wijfjes en één mannetje in de bak. Sinds november tot nu heb ik afwisselend van de beide wijfjes voortdurend legsel !! Niet te doen hoeveel... verontrustend gewoon.
Nu las ik ergens op een site dat je een rustperiode van minstens drie maand aan  de wijfjes moet toekennen, en dat je dat moet doen door het mannetje ervan weg te halen in die periode ? Iemand daar ervaring mee ?
Is dit echt zo ? Want alweer een extra aquarium erbij plaatsen... nou ja,....

Flux

ja ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde, mijn vrouwtje heeft voor de derde keer eitjes gelegd nu, begin december voor het eerst.

A34

Lennart.. Bij mij het zelde verhaal nu .. Het vrouwtje is weer flink bezig zie ik net! Ik geloof dat een van mijn mannetjes een soort van sexverslaving heeft. :D

minnetje


A34

En ze wisselen van dienst. Het albino vrouwtje is nu ook weer bezig. Deze keer zonder vertraging en legt geen groepen eieren meer. Binnekort maar een sallie-caviaar fabriekje beginnen. ;D