Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Eten...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

minnetje

Hallo allemaal,
hoe vaak moeten jonge en volwassen axolotls eten???
GROETJESSSS

A34

Larven elke dag of om de dag. De buikjes goed in de gaten houden. grotere dieren 1 soms 2 keer per week.

minnetje

Okeej nog meer tips??

DannyS

Afwisseling kan ook nooit kwaad. Wormen en (bevroren) rode muggenlarven gebruik ik zelf met succes

A34

Jawel, Ik zeg dan wel 1 a 2 keer per week maar dat hangt er wel van af hoeveel en wat je ze voert. Uiteindelijk vind je zelf het juiste evenwicht door ervaring op te doen.

minnetje


minnetje

Ik heb nu wat larven en ik geef ze tubifex, maar ik ga binnenkort wat levend voer zoeken. Wat bedoel je met let op de buikjes?

A34

Aan de buikjes kun je zien of ze goed eten en of ze anders weer wat eten nodig hebben.

minnetje

Hoe ziet dat er uit? (heb je misschien een foto??)

A34

Een leeg buikje is vrij wel doorzichtig en dun. Een gevuld buikje ziet er gevuld uit :). Met tubifex zie je de wormjes goed geporpt in het buikje zitten 'Roze-ig. Met rode mug Rood .. :)  Ik heb helaas geen fotos hier van.

minnetje

Oo heel erg bedankt! hier kan ik zeker wat mee!

Salasander

Vanaf als ze achterpootjes krijgen kan je de larfjes diepvries rodemuggenlarven geven.
http://www.youtube.com/watch?v=faZRTymMNj4#

A34

#12
De larven van mij eten nu al rode mug. Nog geen achterpootjes. Hoogst waarscheinlijk heeft dit met grote van de muggelarven te maken.