DGHT-AG Urodela vom 14.10.-16.10.2011, Gersfeld!

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale


joost.v.wijk

Citaat van: Niels D op oktober 16, 2011, 08:30:26 PM
Roes uitslapen?! Het was gezellig zeker?  :P

Ik hoef nooit m'n roes uit te slapen  :)

Het was zeker heel gezellig, net zoals vorig jaar. (lees: Literblikken en 3-liter flessen Duits Bier, en halve liter glazen  :D :D :D :D ) maar niet voor mij, er moet toch iemand wezen die de boel daar een beetje in het gareel houdt...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale


Coen Deurloo

Pfff... vooral die zondagochtend viel me bijzonder zwaar...maar het was weer erg gezellig!!

sannie

mooi om te horen heren^^ iemand nog salamanders rijker geworden???

Kenny

Citaat van: Coen Deurloo op oktober 17, 2011, 07:55:47 AM
Pfff... vooral die zondagochtend viel me bijzonder zwaar...maar het was weer erg gezellig!!

Ja die ochtend was heftig hahaha, dat is weer een week herstellen  ;D

Zelf heb ik geen dieren gekocht, ik heb dieren zat en wil wat gaan inkrimpen qua aantal soorten en enkel m'n groepen nog gaan uitbreiden.

De kamer voor volgend jaar is alvast gereserveerd 8)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

#83
@Coen,
Het was zondagochtend duidelijk zichtbaar dat je niet 'in topvorm' was :D.
Hoe laat hadden jullie et zaterdag/zondagochtend gemaakt dan?
---

Ik heb mijn uitgevallen crocatus en derjugini aangevuld tot een mooie kweekgroep. Vanwege de uitval van mijn dieren gaat deze dieren nog wel in quarantaine totdat ik weet waaraan mijn morfjes zijn gestorven.
Verder zat ik nog te kwijlen over nakweek van de 'nieuwe' (cf) kweichowensis, maar ze waren van 2010 en nog maar een cm of 5. Dat is veel te klein voor die dieren. Dat risico wilde ik niet nemen. Hij had ook T. taliangensis zitten, die hadden het zelfde probleem.

Verder veel leuke dieren gezien. De Pseudoeurycea belli van Achim zagen er erg leuk uit. Al zal ik nooit iets bij hem kopen. Bij bood overduidelijke wildvangdieren aan als nakweek. Met dat soort mensen wil ik niets te maken hebben.

Verder werd er veel zout in de open wonden gestrooid met de vele salamandra soorten die we niet mogen houden.

Ook buiten de lezingen om was het enorm gezellig, de mensen waren allemaal bijzonder aardig, de sfeer was goed, gewoon een topweekend dus.
Het was ook leuk om gezichten aan namen te kunnen plakken.

Volgend jaar ben ik er zeker weer.

Als iemand die in het westen van het land woont is het vliegtuig een geniale optie. Voor mensen die het met de auto of trein te ver vinden kan ik het zeker aanraden. Je bent in no-time in duitsland (50 min. vliegen) en dan iets van 2 uur in de trein naar Gersfleld. Het uitzicht zorgt er voor dat die tijd voorbij vliegt.

De reis heeft mij gekost:

Retour schiphol-frankfurt(Main) met de KLM: €159. (als je vroeger boekt is het geloof ik €139. Ik was denk ik nét te laat voor de vroegboek korting.)

Treinreis Frankfurt luchthaven - Gersfeld (vrijdag): €28

Treinreis Gersfeld - FF luchthaven (zondag): €18

Verblijf in Pension Panorama (=incl. ontbijt): €48

Totaal: €253

Als ik vanaf A-dam centraal met de ICE naar duitsland was gegaan had dat me zo'n €150 gekost. Maar voor 6.5 uur in de trein pas ik. Ik leg er liever zo'n 50 euro bij voor een heerlijk relaxte rit.

Edit: Net even gekeken: Leiden CS - Fulda retour kost zo'n 164 euro (het gunstigste tarief.. dat is erg tijd afhankelijk). Dan nog de trein naar Gersfeld, wat denk ik ook wel zo'n 12 euro kost voor een retour, dan zit je op zo'n 180 euro. Het is dus goedkoper én korter met het vliegtuig.
Zowel de heen- als terugreis had dan zo'n 7:15uur geduurd.

Het énige nadeel van vliegen was dat ik geen dieren mee kon nemen in het vliegtuig, dus heb ik mijn dieren meegegeven met Derk. Het schoot me vorige week pas te binnen dat dit een probleem kon zijn, dus veel tijd om iets te regelen of goed te informeren had ik niet.
Voor volgend jaar ga ik kijken of ik iets kan regelen met de douane. Als je een kat of hond mee mag nemen (of een huildende baby......... >:( ) dan mogen een paar salamandertjes in krekelbakjes ook wel vind ik.

Ik kan overigens iedereen aanraden om een (gesloten) zak chips mee te nemen in een vliegtuig. Als je bent geland is de zak helemaal vacuum getrokken :D Ik lag in een scheur toen ik dat zag.

De foto's volgen. Ja, dit keer sneller dan de foto's van de landdag.. ik hoop vanavond alles er op te zetten.
De meeste foto's zijn overigens vanuit het vliegtuig genomen. Tijdens de lezingen moest ik me teveel concentreren om het te kunnen volgen. Zeker die ene Oostenrijker, dat was net een machinegeweer zo snel sprak hij. Ook voor iemand zoals ik met een beperkte kennis van duits is het goed te doen. Je leert héél snel.

M.a.w.: een fantastische tijd gehad.

Kenny

Citaat van: Danny Stammers op oktober 17, 2011, 09:48:33 AM
@Coen,
Het was zondagochtend duidelijk zichtbaar dat je niet 'in topvorm' was :D.
Hoe laat hadden jullie et zaterdag/zondagochtend gemaakt dan?

Rond 3uur de kroeg uitgegaan, we hebben dan Marc Staniszewski nog naar z'n hotel gebracht, die was total loss en kon de weg niet meer vinden. Ik vermoed dat de 4musketiers (Derk, Rob, Coen en ik) rond 3.30? in bed lagen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Citaat van: Kenny op oktober 17, 2011, 10:07:00 AM
Ik vermoed dat de 4musketiers (Derk, Rob, Coen en ik) rond 3.30? in bed lagen.

Dat zal best ja. Ik heb er niks meer van mee gekregen haha.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

naeff002

op welke datum valt hij volgend jaar. Zou nu al vast moeten beginnen met het inplannen als ik wil gaan. Met hotel boeken en dergelijke.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Monique

Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

alphamale

Citaat van: Danny Stammers op oktober 17, 2011, 09:48:33 AM

Verder zat ik nog te kwijlen over nakweek van de 'nieuwe' (cf) kweichowensis en T. taliangensis.


Dat is jammer om te horen, want ik wil zijn methode gaan proberen om hier de T.cf.kweicho's te kweken. Als hij er volgend jaar weer met cf.kweicho's staat ben ik bang dat ik er toch mee ga nemen, ondanks het kleine formaat.

Er kunnen volgend jaar 2 mensen met ons meerijden overigens.  ;) Vertrekken vanuit omgeving Breda.

Coen Deurloo

Citaat van: Kenny op oktober 17, 2011, 10:07:00 AM
Citaat van: Danny Stammers op oktober 17, 2011, 09:48:33 AM
@Coen,
Het was zondagochtend duidelijk zichtbaar dat je niet 'in topvorm' was :D.
Hoe laat hadden jullie et zaterdag/zondagochtend gemaakt dan?

Rond 3uur de kroeg uitgegaan, we hebben dan Marc Staniszewski nog naar z'n hotel gebracht, die was total loss en kon de weg niet meer vinden. Ik vermoed dat de 4musketiers (Derk, Rob, Coen en ik) rond 3.30? in bed lagen.

Haha! Serge vroeg me zondagochtend hoe laat het was geworden en ineens besefte ik dat ik echt niet wist hoe laat het was geworden...prima indicator van hoe gezellig het was dus :)