eigen axolotls

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danube_

Citaat van: Sander Bauwens op februari 15, 2011, 10:55:26 PM
Geef je ze ander eten misschien dat er zo een verschil op zit?

ja, dat is waarschijnlijk ook de reden. die dat ik van jou heb krijgen al van in het begin artemia, die van op school watervlooien. maar artemia vinden ze toch beter zo blijkt.

Salasander

Ik moet toch ook toegeven dat artemia beter is.

sannie

denk dat het beiden erg goed is dus je kan ze ook een mengeling geven toch?
krijgen ze in ieder geval alles binnen wat ze nodig hebben ^^

joost.v.wijk

Tuurlijk is allebei prima voer. Ik heb in alle jaren dat ik salamanders heb, nog nooit een beest opgekweekt met artemia, alleen watervlooien, en als de larven (wat voor soort dan ook) wat groter werden, kwamen er tubifex, rode mug en gesneden regenwormpjes bij.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Ik denk ook dat het verschil niet direct zit in de watervlooien. Watervlooien en artemia zijn beiden goed voer.

Als de bakken niet dezelfde temperatuur, grootte, duur waarin ze draaien, hoeveelheid beplanting, hoeveelheid medebewoners etc etc hebben, kun je moeilijk conclusies trekken.
Bijvoorbeeld 1 graad verschil met opkweken kan al behoorlijke verschillen in groei opleveren.

Salasander

Dat is ook waar.
Ik denk dat het bij mij vooral komt omdat ik niet genoeg watervlooien heb. Terwijl artemia steeds in grote hoeveelheden beschikbaar is.
Plus, die axolotllarven die zo kleiner zijn, die komen misschien uit broer x zus. Ik weet niet hoeveel invloed inteelt heeft bij axolotls.

DannyS

Citaat van: Sander Bauwens op februari 20, 2011, 12:19:50 PM
Plus, die axolotllarven die zo kleiner zijn, die komen misschien uit broer x zus. Ik weet niet hoeveel invloed inteelt heeft bij axolotls.

Dat heeft 0 invloed op de nakomelingen.
Zover ik weet komen álle axolotls in de hobby uit 1 paar dieren. De genenvariatie is dus mininaal. Amfibiën lijken er minder tot geen last van te hebben.