Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Food fight

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Derk

Een kort filmpje geschoten van een tylototritonvoersessie :)

Food fight!
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

A34

Hey Derk,

Volgens mij heb je ze een jaar niet meer gevoerd :D. Dat bakje heeft weinig zin op die manier ;D.

Patrick dk

Hoi Derk,

Schitterend filmpje , salamanders op hun best ! , zijn het trouwens nwe aanwinsten ?
en ik speel nooit scrabble , maar ga "Tylototritonvoersessie "zeker onthouden  ;)
C orientalis

StijnH

Mooie diertjes, en mooi filmpje!
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Derk

:D

@Patrick: Ik heb de dieren tijdens de landdag overgenomen van Mark en Danielle. Dus echt nieuwe aanwinsten zijn het niet. Maar omdat ze deze voedselnijd nog niet zo lang vertonen wilde ik het eens vastleggen. Er wordt behoorlijk gehapt naar koppen, staarten en pootjes. Het ziet er soms maar wat gemeen uit maar toch gaat het (nog) goed.
@Jeroen: Ze lusten altijd wel iets :P Al merk ik wel dat er individuen tussen zitten die een stuk dominanter en "hongeriger" zijn dan andere. Ik vermoed dat het wel eens vrouwtjes zouden kunnen zijn.

De 8 dieren zijn nu zo'n 12 cm kop staart lengte en verschillen van vrijwel geen gekleurde "rib/rugwratten" tot oranje "rib/rugwratten"
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

Monique

Heel herkenbaar hoe ze tekeer gaan die tylo's! Wat een leuk filmpje! Vooral die ene tylo die met zijn bek vol muggenlarven omhoog komt. Zijn echt onstuimige beestjes!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

André

Heel leuk om te zien, ik ben ook altijd angstig voor het happen naar elkaar enzo..
Maar diertjes van deze lengte kunnen al heel wat hebben blijkt toch maar ;)
Zolang de grote maar niet te veel verschilt, zijn de kaken nog niet sterk genoeg, of de pootjes al sterk genoeg, net hoe je het bekijkt ;)

robkeulers

Dat zijn Verrucosus die blaken van gezondheid, prachtig!
Als het het mij vraagt kun je binnen nu en niet al te lang voor het eerst eitjes verwachten. Ik zie een juveniel met een wat verhoogde staart, dus dat begint al naar volwassenheid te gaan.