asperrimus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

siskin

Ter info.
Op marktplaats aangeboden tyl,asperrimus  a, 47,50 .
John.

robkeulers

Ik zie overal zweren op de beesten zitten. 100% zeker ten dode opgeschreven.

Prachtige beesten op zich, maar dood- en doodziek..

siskin


DannyS

Ze zien er niet zo super uit inderdaad. Áls ze al te redden zijn dan kost dat handen vol geld.

robkeulers

Hoop is hier niet op zijn plaats, dieren in die toestand zijn niet meer te redden.

DannyS

Gelukkig heb ik geen ervaring met zweren op salamanders, dus kan ik de ernst niet inschatten.

Ik was er vergeten onder te zetten dat het zonde zou zijn van je geld om er aan te beginnen.

siskin

Citaat van: Danny Stammers op februari 03, 2011, 09:16:46 PM
Gelukkig heb ik geen ervaring met zweren op salamanders, dus kan ik de ernst niet inschatten.

Ik was er vergeten onder te zetten dat het zonde zou zijn van je geld om er aan te beginnen.
Het geld is niet het probleem ,maar op deze manier weer enkele zeldzaamheden naar de knoppen zien gaan is moeilijk te verteren.
John.

joost.v.wijk

De foto op Marktplaats zijn niet de dieren in deze zaak. Ik kwam net deze foto tegen tijdens het googlen:

http://www.reptarium.cz/en/photogallery/caudates/17270


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

goede Speurneusactie Joost!

Overigens, dit is niet om te ontmoedigen, maar een stukje randinformatie...

Dit is de saaiste salamandersoort die er is, letterlijk. Ze zijn eigenlijk heel interessant, maar ze bewegen voor geen meter. je ziet ze verder niet zo veel, en op het moment dat jij ze verstoort door zij bijvoorbeeld op te pakken en terug te zetten blijven ze stokstijf staan. Ze liggen na 2 uur nog exact hetzelfde als hoe jij ze hebt neergelegd, geen enkele beweging...

joost.v.wijk

De dieren die aangeboden worden, mogen dan niet de betreffende dieren op de foto zijn, het is weer een nieuwe import, en het is nog maar de vraag of deze dieren er beter aan toe zijn dan de dieren op de foto.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Tylototriton importen zijn 9 van de 10 keer op sterven na dood en besmet met bijvoorbeeld Ranavirose. Ze zullen altijd behandeld moeten worden, als je dat niet doet haal je je zo goed als zeker een of meerziektes in huis.

Overigens, om het verhaal nog wat gecompliceerder te maken; de dieren op de foto zijn T. wenxianensis, en geen asperrimus.

Monique

#11
Hier in lelystad is bij een winkel ook al enige tijd asperrimus te koop, 40,- Juvenielen dacht ik Ik had nog niet gekeken op marktplaats maar het zijn de dieren uit lelystad. Ze zijn van een winkel/groothandel/importeur. Vaak veel wildvang. Ze hebben veel reptielen, schildpadden, vogels. aquaria en zoetwater roggen.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

alphamale

Wel hele mooie dieren, zowel de asperrimus als die wenxianensis.