Aquaterra inrichten ...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tom Dejonghe

Hallo ,

Ik ben daarjuist om een  1 m aquarium geweest , ik heb gezien dat jullie daar kunstwerken van maken met veel planten , bergen , en wat water . Nu is m'n vraag filteren jullie dat water of hoe gaat dat ? ik kan me niet voorstellen dat ik met m'n aquariumfilter een laagje water van zo'n 15 cm hoog kan filteren ,of verversen jullie dit na verloop van tijd ?

Groeten Tom 

Tom Dejonghe

Ongeveer zoiets wil ik er van maken ...
grtz

A34

Dat lijkt op een tropische bak. Deze planten hebben vaak hogere temperaturen nodig wat niet gunstig is voor onze salamanders. Dit soort bakken zijn wel geschikt voor soorten kikkers.

joost.v.wijk

Er zijn genoeg planten die je wel kan gebruiken, hou alleen de hoogte in de gaten. De bak die als voorbeeld dient, is een stuk hoger dan de bak die je hebt.
Planten die wel geschikt zijn om te gebruiken zijn bijv. Philodendron scandens, Epipremnum en Scindapsus soorten, Elodea soorten.
Let wel: In dit soort bakken is observatie erg moeilijk.

Filteren wordt door weinig salamanderliefhebbers gedaan, die houden het bij waterverversingen. Ook kun je kiezen voor een bodemfiltertje.

Een aquarium behoeft geen filter, zolang je veel waterplanten gebruikt, waterslakjes, eventueel wat garnalen, en een dikke laag grind. Niet teveel salamanders in de bak. De meeste bakken zullen zo prima draaien.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Tom Dejonghe

bedankt voor de info , zijn die makkelijk te krijgen in dierenspeciaalzaken ?  , misschien een domme vraag maar kan ik er bijvoorbeeld een orchidee in zetten ? Ik wil graag een paar planten met wat kleur in .

joost.v.wijk

Bodemfilters zijn verkrijgbaar in de dierenspeciaalzaak, maar zijn wel wat aan de kleine kant. Ik maak ze zelf dmv een klein waterpompje, zodat die ook wordt aangedreven door water, ipv lucht.

Orchideeen zijn er in veel verschillende soorten, van warmte-minnend tot planten die koeler kunnen. Heb er verder niet veel verstand van, maar dan zou je de voorzitter van onze vereniging eens moeten contacteren, hij heeft dit naast z'n salamanders ook als hobby.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Tom Dejonghe

Bedankt Joost voor de info !  :D