identificatie Cynops pyrrhogaster

shinobi

Ik verontschuldig me voor mijn schriftelijk via een vertaler, ik ben Frans.

goed genoeg is onzeker over de identificatie van mijn pyrrhogaster, heb ik wat verder onderzoek.
Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik mijn Pyrrho te identificeren in een bepaalde ondersoort.
Ik wacht als je denkt als je beweerd dat kon ik maar op zoek achter het nieuws en bevestigde de identificatie.
we weten allemaal dat de identificatie van Pyrrho is echt niet makkelijk en het m'enmerde Me

1:
Atsumi een mannelijke

2:
Atsumi een mannelijke

Ik heb ze gerangschikt Atsumi omdat de achterlijn is dit kleurrijker dan deze ondersoort is geen twijfel
Filament-over aan het eind van de staart voortdurend
No-blauwe kleuring tijdens de voortplanting
De mannelijke-2 gewezen op de flap op de vrouwelijke om typische blok reproduceren Sasayama en Atsumi

3:
Tohoku een mannetje (dit is de meest onzekere)

is de een op de voorzijde, eh
zien we de blauwe staart

Ik heb geclassificeerd als Tohoku filament staart heeft een relatief groot (bijna net zoveel als Atsumi)
-Reflectie van de blauwe staart reproductie (zie bovenstaande foto als)
-Volgens het boek van MS Germain baas ventrale Tohoku veel op wat maakt mij van mening dat dit ondersoort, maar van wat ik lees het ventrale baas vertegenwoordigt geen ondersoorten worden gevonden identieke patronen in elke ondersoort (behalve Sasayama dat mag duidelijk herkenbaar zijn door de baas zijn buik)

4:
Sasayama een vrouwelijke

-Ventraal patroon typisch Sasayama
Sasayama-tail type, die eindigde in een punt

book reference: les urodèles du monde (fr) and sawada studies (en)

thanks  ;)

joost.v.wijk

C. pyrrhogaster is a very variable species. It's almost impossible to determine them from a description in a book or an article.
If you want to be sure you have to know their origin (locality data).
I doubt you have the Atsumi race, they are probably extinct.

But they are incredible beautiful specimen.  :)

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

shinobi

Sawada studies is een studie van de ondersoort en beschrijft vrij goed de verschillen tussen de ondersoorten.
Het is dankzij deze die ik heb geïdentificeerd.
helaas geen rekening houdend met het interimdividend.
Ik weet het niet hun locaties, vandaar mijn vraag.
Atsumi hij bijvoorbeeld zegt dat is het enige model bezat een rode dorsale lijn.
in dit geval worden opgelost dorso-laterale lijn in bijna alle gevallen in meer of minder uitgesproken
het is een schande niet om ze te identificeren, met name het model duidelijk dat ik bleef
dank je voor het compliment