Salamandra algira tingitana

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

naeff002

Citaat van: Rob Keulers op februari 14, 2011, 06:27:48 PM
Citaat van: naeff002 op februari 08, 2011, 02:03:54 PM
Ik ben ook benieuwd wordt wel veel uitgesteld. Door dit soort dingen haal ik ze ook liever op.

HOe is het met jouw Hamm-bestelling afgelopen eigenlijk? hield hij woord, of was het toch een oplichter?

ik heb met hem afgesproken dat ik ze kom ophalen in Hamm, ik ben daar toch al 12 maart. Ik merk wel als hij er is. Ik zal hem even een mail sturen of hij al wat weet over zijn tafelnummer.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

robkeulers

Stomstomstom!

Ik had me een maandje vergist, ik dacht dat Hamm afgelopen zondag was.


Steven DC

Citaat van: Rob Keulers op februari 15, 2011, 11:28:47 AM
Stomstomstom!

Ik had me een maandje vergist, ik dacht dat Hamm afgelopen zondag was.



Daar stond je dan... helemaal alleen... :D

Steven DC

Citaat van: Rob Keulers op februari 14, 2011, 06:27:48 PM


HOe is het met jouw Hamm-bestelling afgelopen eigenlijk? hield hij woord, of was het toch een oplichter?

Aah je had het over dat antwoord... Dacht even dat je naar hamm was gereisd :D

robkeulers

Ik vond dit al dom genoeg Steven, naar Hamm reizen zou echt buitencategorie domheid zijn geweest. ;D

A34

Ik heb de tip van Serge opgevolgd. Ik had de dieren in 3 krekelbakkies verdeeld.
In ieder bakkie had ik fruitvliegen erbij gegooid.

Bakkie 1 _ 6 fruitvliegen : geen bleef bespaard
Bakkie 2 _ 6 fruitvliegen : 1 over
Bakkie 3 _ 9 fruitvliegen (de moeilijk doenner ) : 5 over :)

Omdat ik nog geen uitwerpselen zie heb ik eens goed gekeken of de vliegen niet mogelijk ontsnapt zijn. Maar ik kan geen ontsnappingsroute spotten... Ik ga er maar van uit dat ze opgegeten zijn.


sannie

wat een kleine en mooie diertjes ^^
hoe groot kunnen deze uiteindelijk worden eigenlijk?

A34

#67
Ik gok zo rond de 20 cm.. Ik kan nergens een goed caresheet en info over specifiek de Algira vinden. Veel van deze Caresheets waar ik de info uit haal vallen onder Salamandra (Salamandra) in het algemeen.

Wel heb ik van Rob heel veel informatie gekregen over het ontstaan, Soorten algiras, leefomstandigheden,voortplanting etc etc. Helemaal super!

Kenny

S.algira algira tot 23cm
S.algira tingitana tot 21cm

Volgens de salamanderbijbel  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

robkeulers

Citaat van: Jeroen op februari 15, 2011, 05:25:11 PM
Ik heb de tip van Serge opgevolgd. Ik had de dieren in 3 krekelbakkies verdeeld.
In ieder bakkie had ik fruitvliegen erbij gegooid.

Bakkie 1 _ 6 fruitvliegen : geen bleef bespaard
Bakkie 2 _ 6 fruitvliegen : 1 over
Bakkie 3 _ 9 fruitvliegen (de moeilijk doenner ) : 5 over :)

Omdat ik nog geen uitwerpselen zie heb ik eens goed gekeken of de vliegen niet mogelijk ontsnapt zijn. Maar ik kan geen ontsnappingsroute spotten... Ik ga er maar van uit dat ze opgegeten zijn.



Goed dat je Sergé's advies aannam, hij is wel behoorlijk thuis in de algira's....

Maarre, ik zou niet schrikken als een dier een keer niet, of weinig eet. Da's normaal, als je globaal over bijvoorbeeld een week tijd maar ziet dat ze goed eten.

A34

#70
Nog wat fotos van de dieren. Wat me opvalt is dat de dieren flink zijn geworden vergleken met de vorige fotos.

A34


A34


A34

Even een kleine update..

De dieren doen het goed nu. Ze eten goed en vind nu elke dag genoeg uitwerpselen. Ik voer ze momenteel nog fruitvliegen ingepoederd met Repti-vit en enchtreeen. Ze zijn inmiddels een halve cm gegroeid. Ik heb helaas een week moeten wachten op de wormen. Het calsium potje was niet op vooraad, maar dit werd nu vervangen door een duurder potje, zonder extra kosten! Ik verwacht dat ik de bestelling morgen of overmorgen in huis heb.

sannie

das goed nieuws^^
zitten ze alweer bij elkaar of nog steeds apart eigenlijk aangezien het nu goed gaat met voeding en alles?