Lissotriton italicus

robkeulers

Dit is een slechte-kwaliteit-snel-snel-filmpje-abrubt-geschoten-met telefoon van enkele Lissotriton italicus waar ik een paar daagjes op pas. Net tijd genoeg om er wat plaatjes van te schieten.

Zie hem eens hormonen in de rondte wapperen!

A34

Nu weet ik waar ik moet zijn als ik op vakantie ga. ;D

robkeulers

Toen ik enkele jaren terug 3 weken in het buitenland zat heb ik al mijn dieren overgevlogen naar Zeeland waar 'onze' Coen er toen uitstekend voor gezorgd heeft. Ik heb goede ervaringen met salamanders tijdelijk stallen bij vrienden die ervaring met deze dieren hebben.

Of bedoel je dat je in Italië moet zijn?

Edit: tekstuele blunder

A34

Citaat van: Rob Keulers op februari 06, 2011, 12:29:41 PM
Toen ik enkele jaren terug 3 weken in het buitenland zat heb ik al mijn dieren overgevlogen naar Zeeland waar 'onze' Coen er toen uitstekend voor gezorgd heeft. Ik heb goede ervaringen met salamanders tijdelijk stallen bij vrienden die ervaring met deze dieren hebben.

Of bedoel je dat je in Italië moet zijn?

Nee alle dieren naar jou toe, dan krijg ik ze vast allemaal 20voudig terug zo te zien.:D Nee maar had je echt al je dieren naar coen getransporteerd? Dat was dan vast een hele opgave toen ofniet?

robkeulers

Klopt! maar liever een filnke berg werk dan dode dieren bij terugkomst.

Ik was 3 weken weg in Juli, zo lang kun je salamanders in de hete maanden zeker niet alleen laten. Dit was de beste oplossing.
Gelukkig zijn er nog enkele salamanderhouders waar ik iets mee kan regelen mocht ik lang weggaan.

Maarre, da's zeker iets waar je over moet nadenken als je salamanders houdt. En februari is daar een perfecte maand voor, beter te vroeg dan te laat ;)

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Coen Deurloo

Leuk om te zien! Ik zal mijn groepje ook eens in de gaten houden. P.S. je kan met je telefoon op HD (ready) schieten, check je instellingen :) En zet je scherpte op -2, om een of andere reden is dat beter.

Coen Deurloo

Kenny

Hier ook, 40-tal over een spreiding van 3 dagen uit 2 dames  :)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

stijnzeger

Ik heb wel interesse in een aantal van hen, dus als er iemand is die ze tot larfjes heeft opgekweekt en ze wil verkopen, dan zou ik het fijn vinden als je me een pbtje stuurt, groeten Zeger.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Steven DC

Hier voor zover ik kan zien, nog geen eitjes. Wel enorm veel staartgewapper en dikke vrouwen. Dieren staan op buitentemperatuur...

robkeulers

Sinds een tijdje ben ik ook in het bezit van enkele L. italicus. Mijn dieren hebben het wel keidruk met wapperen, maar eitjes heb ik nog niet gezien.

Kenny

+60 ondertussen. Hier staan ze trouwens rond de 15 graden.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Komt wel goed met die L. italicus in Nederland dus :)

Kenny

Citaat van: Coen Deurloo op februari 28, 2011, 11:17:20 AM
Komt wel goed met die L. italicus in Nederland dus :)

Hela, België niet vergeten he Noorderling! ;)