Lissotriton italicus

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Harry

waarom staat eigenlij de caresheet van Ad bouwman niet op de site over Italicus?
Ik zie overigens dat er ook nog artikelen van de oude site op het net staan

zie:

http://www.xs4all.nl/~josfon/salamandervereniging/html/sal_algemeen.html


en
[url=http://www.xs4all.nl/~josfon/salamandervereniging/docs/Ambystoma%20opacum.pdf]http://www.xs4all.nl/~josfon/salamandervereniging/docs/Ambystoma%20opacum.pdf


dat kan toch gewoon allemaal op deze site?

[/url]
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DaanenLuukEgberts

Mooie foto's Kenny ik kijk uit naar meer foto's ;)

robkeulers

Citaat van: Harry Dresens op april 04, 2011, 02:20:53 PM
waarom staat eigenlij de caresheet van Ad bouwman niet op de site over Italicus?
Ik zie overigens dat er ook nog artikelen van de oude site op het net staan

zie:

http://www.xs4all.nl/~josfon/salamandervereniging/html/sal_algemeen.html


en
[url=http://www.xs4all.nl/~josfon/salamandervereniging/docs/Ambystoma%20opacum.pdf]http://www.xs4all.nl/~josfon/salamandervereniging/docs/Ambystoma%20opacum.pdf


dat kan toch gewoon allemaal op deze site?

[/url]

Deze post kun je beter plaatsen in het betreffende subboard (salamanders.nl betreffende zaken (klikkerdeklik))

Maar goed, ik heb geen italicus-caresheet van ad, en volgens mij staat hij ook niet op de oude site. Ik ken hem althans niet.

De opacum caresheet staat gewoon op de site, al vanaf het begin. Alleen de foto ontbreekt, maar da's niet het belangrijkste van de caresheet, aangezien alleen het beest er op stond, zonder foto's van de bak.
Alle info kun je gewoon vinden, kwestie van even kijken bij de caresheets (klikkerdeklik)

Harry

#48
Ik heb de caresheet gemaild, maar die moet inderdaad een keer aangepast worden met nieuwe ervaringen. Zeker voor de mensen die straks allemaal de nakweek gaan houden. Ik zou graag willen weten of jullie de dieren momenteel een uitgebreid landdeel aanbieden in deze tijd of alleen een stukje kurkschors. Alleen een stukje kurkschors was bij mij vaak niet voldoende. Aan het einde van de legtijd "verdronk" nog wel eens een vrouwtje. Ik heb ze nu dus de mogelijkheid geboden vrij eenvoudig het land op te gaan en de waterstand niet te hoog te houden. De teller staat bij mij op ongeveer 20 eitjes.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

Vandaag de italicusbak alle groen vervangen de oogst was 50 eitjes erbij. Ik heb er nu zo'n 70

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Steven DC

Citaat van: Harry Dresens op april 05, 2011, 09:55:52 AM
Ik heb de caresheet gemaild, maar die moet inderdaad een keer aangepast worden met nieuwe ervaringen. Zeker voor de mensen die straks allemaal de nakweek gaan houden. Ik zou graag willen weten of jullie de dieren momenteel een uitgebreid landdeel aanbieden in deze tijd of alleen een stukje kurkschors. Alleen een stukje kurkschors was bij mij vaak niet voldoende. Aan het einde van de legtijd "verdronk" nog wel eens een vrouwtje. Ik heb ze nu dus de mogelijkheid geboden vrij eenvoudig het land op te gaan en de waterstand niet te hoog te houden. De teller staat bij mij op ongeveer 20 eitjes.

In het uiterste zuiden van Italie zouden ze een zomerrust houden op land.

robkeulers

Citaat van: Harry Dresens op april 07, 2011, 08:52:55 AM
Vandaag de italicusbak alle groen vervangen de oogst was 50 eitjes erbij. Ik heb er nu zo'n 70

Dat heb je snel gefikst dan, 2 weken geleden zocht je nog eitjes, nu heb je al volwassen beesten met eitjes, snelle jelle...

Pamela

Ja met met nieuwe start gaat het geweldig. Ik krijg gelukkig veel hulp van vrienden. Ik wil behoorlijk wat gaan doen aan de tekortsoorten en met vereende krachten komen we er wel. Nu nog ophryticus opnieuw kweken. Dat gaat waarschijnlijk ook lukken, omdat ik op mijn oproep van een duitser gehoor heb gekregen en die gaat een vrouwtje afstaan en van iemand anders uit de vereniging heb ik zojuist een mannetje gehad. Daarna gaan we met 3 personen de eieren delen en opnieuw dieren opkweken. Toch fijn, dat ik terwijl ik vorig jaar helemaal niets meer had zo snel met hulp van een hoop mensen weer nieuwe kweekgroepen heb kunnen opzetten. Maar die hulp krijg ik ook omdat ik ook veel dieren heb weggegeven aan veel mensen

Pamela

#53
[
Dat heb je snel gefikst dan, 2 weken geleden zocht je nog eitjes, nu heb je al volwassen beesten met eitjes, snelle jelle...
[/quote]

Tja, Ik weet dat Harry graag met eitjes wilde beginnen, maar er was niemand die eitjes over had of wilde of kon afstaan. En toen kreeg ie een aanbod van volwassenen. Wat zouden jullie doen? zeggen: nee dank u  :P
Enne.... volgens mij ben jij ook met gekregen volwassen dieren begonnen, of heb ik het mis?

groet Pam

Coen Deurloo

Als je mij bedoeld; Ik kon en wilde wel eitjes afstaan hoor, vind ik alleen maar leuk :) Maar ik had mijn eitjes al verspreid onder de mensen die ernaar gevraagd hadden.

Harry

#55
Bij deze (bladafval is voer voor de watervlooien) Ik gebruik geen kraanwater, omdat de watervlooien daarin te snel doodgaan, dat tot vervuiling leidt, maar misschien moet dit even verplaatst worden naar het italicustopic, anders gaan we wel erg ver afdwalen.



Edit Rob: verplaatst en samengevoegd
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Pamela

er komt toch meer uit dan ik had verwacht. Ik heb echt veel beschimmelde eieren gezien, maar waarschijnlijk ook verkeerd geteld en eieren over het hoofd gezien. De eieren zijn iddd lastig te spotten. Er zwemmen nu 41 larven die ik verdeeld heb in 4 witte bakjes van elk 10 larven om het risico te spreiden. Met dit resultaat ben ik al erg tevreden als ik dit allemaal groot krijg. Ook heb ik nog een stuk of 30 eitjes in groepjes van 5 weggeven.

Dit was de opbrengst van 1 week leggen van 1 vrouwtje dat nu weer vaak op het land zit. Ik zie in de bak van de 2e legweek ook nog heel wat eitjes. Die laat ik in de bak, want de ouderdieren gaan het land op en volgens de caresheet van Ad Bouwman, groeien de larven zeer goed op in de ouderbak. Ik denk dat dat ene vrouwtje wel meer dan 100 eieren heeft gelegd in 3 weken tijd.

Steven DC

Ik vind vrij weinig eitjes terug. De meesten vallen uit de bladeren op de grond en worden volgens mij opgepeuzeld. Ik heb de mannen wel verwijderd zodat er minder eieren worden opgegeten. Van de gevonden eieren zijn er heel wat "verdwenen". Ik heb te weinig tijd om het echt goed te observeren maar ik denk dat ze gewoon afgestorven zijn. In de ouderbak nog geen enkel larfje gezien...

Coen Deurloo

Dat kan goed, dagelijks oogsten is geen overbodige maatregel bij L. italicus eitjes. Wat zijn hierin de ervaringen bij anderen eigenlijk? Ik loop het wel steeds te verkondigen, maar het kan goed dat het bij anderen wel meevalt...

Pamela

Citaat van: Coen Deurloo op april 18, 2011, 05:15:02 PM
Dat kan goed, dagelijks oogsten is geen overbodige maatregel bij L. italicus eitjes. Wat zijn hierin de ervaringen bij anderen eigenlijk? Ik loop het wel steeds te verkondigen, maar het kan goed dat het bij anderen wel meevalt...

Tja, wij halen ze er ook uit. Durf ze gewoon niet laten zitten. Bang dat ze worden opgevreten.

gr. Pam