wat te doen met je salamanders in de vakantie?

robkeulers

in '08 ben ik 3 weken weggeweest. Salamandermaat Coen heeft toen goed op mijn dieren gepast. Mijn situatie is veranderd, ik woon op mezelf, met meer en grotere bakken. Verplaatsen is niet echt een optie meer voor mij.

Waarschijnlijk ga ik 2 salamandervrienden vragen om beiden 1x langs te komen in mijn afwezigheid van 2 weken. Dan is er ongeveer elke 5 dagen iemand daar. Mijn juvenieltjes zal ik elders stallen.

Hoe gaan anderen daar mee om? Heb je al een idee hoe je je dieren gaat verzorgen als je op vakantie bent?

Ik ben heel benieuwd!

Kenny

Ik flikker de helft bij jou! Zorg al maar voor een extra stelling of twee  ;D ;D
Vorig jaar ben ik 3 keer voor 1 week weggeweest, dan heb ik gewoon iemand laten komen om wat bij te voeren, geen problemen gehad.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Jef Janssens

Ik heb alle verlichting op tijdsklokken staan,verder heb ik in alle bakken een bodembedekking
zodat het water niet "opeens" kan omslaan.ook komt mijn broer 1* per week voeren en juvenielen vochtig houden.

Gerrit Krips

Bij korte(re) vakanties kan ik de hulp van mijn buren inroepen, bij langere vakanties vraag ik verzorging aan bij in de buurt wonende kennissen uit de Salamandervereniging en uit Lacerta. Dat is tot nu toe aardig gelukt. Overigens: eind juli en begin augustus zit ik een week à 10 dagen in Limburg...grijp je kans, Rob ;)

andrizay

Dat is een hele goede vraag..Ik denk dat ik het aan een familielid vraag die ik heb bekeerd tot het "Salamanderisme"..En als dat niet mocht lukken laat ik ze logeren bij mijn"blanke" tweelingbroer uit Koog aan de Zaan  ;D ;D..(Heb het nog niet aan hem gevraagd maar hij vind het vast geen probleem)

Monique

Ik neem ze mee op vakantie, nee hoor geintje. Verleden jaar heb ik familie in huis gehad om onze dierentuin te verzorgen.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

StijnH

Mijn buurman doet het al enkele jaren, moet wel goed aangeven en opschijven anders weet ik niet of het goed komt.  ;D maar dat gaat prima zo, soms zie ik iets wat anders had gemoeten (landbakken te nat gemaakt of te grote wormen of te klein) maar dan geef je dat de volgende keer extra goed aan.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

MartinS

Hier gaan de juvenielen naar mijn ouders die er altijd zeer goed voor zorgen. Krijg ze dikker terug dan dat ik ze gebracht heb  ;).

De volwassen dieren voer ik voor ik weg ga goed en kunnen dan bij korte vakanties (tot max 10 dagen) gerust alleen blijven. De persoon die dan de planten water geeft werpt alleen een blik in de kamer om te kijken of alles goed gaan, bijvoorbeeld geen waterlekkage. Verder geeft deze geen verzorgen. Bij lange vakanties wordt er wel gevoerd maar erg weinig, zo om de week.

Gaat altijd erg goed hier, alleen wat hongerige dieren bij terugkomst!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

naeff002

als ik  ongeveer een week weg ga dan zorg ik dat alle bakken schoon zijn en alle dieren vol gevreten. Vlak voor vertrek geef ik ze nog goed te eten en dan komt het allemaal wel goed. Bij sommige dieren laat ik iemand komen om te sproeien. Lange vakanties ben ik tot nu toe zoveel mogelijk aan het vermijden. Als ik wel lang weg ga zorgen vrienden voor mijn dieren.

Het is altijd zo dat de mensen die voor mijn dieren zorgen als ik op vakantie ben dat ik dan voor hun dieren zorg als zij op vakantie zijn.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

joost.v.wijk

En ik ga niet op vakantie! Vorig jaar 3 dagen Gersfeld was voor mij het eerst weer in 13 jaar.  ;)

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Toen ik nog zo'n 30 blauwtongskinken had liet ik het aan mijn pa over. Ik denk dat ik dat nu met mijn salamanders ook ga doen. Een vriendin van Kimmy past bij kortere vakanties op ons huis en die kan ook wel met de diertjes overweg. De planten verzorgen is bij ons echter een groter probleem...

sannie

ben nooit langer dan 4/5 dagen weg.
de laatste keer waren we naar terschelling voor 4 dagen dus even vetmesten voor vertrek en dan kunnen ze er wel even op teren^^
ging prima en om eerlijk te zijn vertrouw ik niemand de combinatie salamanders en katten toe dus die vakantie zit er niet in :P (deuren barricaderen want ze worden open gemaakt door katten)

elleke

Als ik er een weekje tussen uit ga komen familie en vrienden hier voor de dierentuin zorgen.
Er blijft zelfs een vriendin slapen.
grz elleke

Pammie

Hier bij ons zorgen hele goede vrienden voor onze diertjes, die ruim van te voren instructies krijgen en we schrijven alles op...Ook nemen we niet hele lange vakanties max 8 dagen, dus voordat we gaan zijn de bakken schoon.

Pamela

Wij proberen zoveel mogelijk dieren met veel voer op het land te krijgen en dan koel weg zetten in de garage. Verder komt een vriend 1x per week en het gaat altijd wel goed.
gr. Pam