T. kweichowensis update

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

De 7 morphen die ik op land heb gekregen doen het allemaal prima. Ze zijn zo'n 5 mm gegroeid sinds de metamorfose. Ik heb ze nog altijd in hetzelfde bakje zitten als waar ze in zaten tijdens hun overschakeling naar het terrestriale leven.
Ze leven vooral op tubifex, rode muggelarven en kleine stukjes regenworm.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Derk

Schitterend werk Joost. Die zien er blakend gezond uit.......op naar de volgende generatie ;)
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

robkeulers

Ik heb net ook al gepost maar niet geland... vreemd....

Maar goed, dat ziet er fantastisch uit Joost, prachtige dieren!



Mijn nakweekjes legden het loodje toen ik ze behandelde na de chlamydia-infectie. Prachtig in elk geval dat we een generatie groot gaan krijgen, topwerk!

Ik hoop dat we dit jaar een wat grotere kweek gaan krijgen, zodat we wat mensen blij kunnen maken met nk.


joost.v.wijk

Citaat van: Rob Keulers op februari 07, 2011, 10:37:12 PM
Ik hoop dat we dit jaar een wat grotere kweek gaan krijgen, zodat we wat mensen blij kunnen maken met nk.



Als m'n dieren besluiten toch wat te gaan doen, ga ik het wel wat zorgvuldiger aanpakken, om wat meer groot te krijgen. Zolang we maar geen kneusjes opkweken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS

Die van mij staan sinds half december in de koelkast, hopelijk krijgen ze er ook zin in..

shinobi

mijn favoriete Tylototriton  ;D
mooie

StijnH

Zien er inderdaad heel goed uit. Mocht er een nieuwe succesvolle kweek komen, Ik sta alvast in de rij  :P
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

alphamale


Maxim


joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS

Eventjes een beetje topic-kapen:
Ik heb zojuist mijn vrouwtje gespot aan de waterrand. Ze is behoorlijk dik en haar cloaca is veel groter dan normaal (wel nog gewoon het 'vulkaantje').
Zijn dit voortekenen van 'iets'? Ze zijn zo'n maand uit de koelkast, en intussen ben ik ze aan het verwennen met wormen en wasmotten.
Ik heb niets van paringen gezien, nieteens activiteit in het water, maar misschien doen ze dat 's nachts. Ik zit ook niet de hele dag voor de bak.. daar zijn ze nét even te passief voor :D.
Overigens verwacht ik niets. Mijn doel van dit jaar is ze in het water krijgen.

robkeulers

klinkt goed Danny.. Heb je ze nog helemaal niet in het water gezien?

Mijn dieren lopen nou af en aan het water in, de vrouwen beginnen wat te dikken...

Harry

De mijne paren steedsop het land en gaan morgen over naar een andere bak die een groot deel van de dag zon krijgen. Hetzelfde ga ik doen met de kweichowensis grote vorm. Deze zijn goed de winter doorgekomen en moddervet. Ook ik hoop dit jaar met een van beide kweichosoorten te kweken.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

joost.v.wijk

Ik heb mijn ouderdieren nog op land zitten, en ik ben van plan om ze pas later van het voorjaar in een meer aquatiele setup te plaatsen, net zoals ik vorig jaar heb gedaan. De paringen/activiteiten waren bij mij toch alleen met de mooie en warmere dagen, dus om ze nu al te verplaatsen zie ik niet als iets noodzakelijks.
Overigens waren bij mij de paringen veel waarneembaar, en zitten ze voornamelijk voor 100% in het water. Dat was hier dus niet over het hoofd te zien.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Harry

Bij mij is het een soort serre. Ik heb al temperauren van af en toe 20 graden in mijn schuur door het doorzichtige dak. Ik wil graag bewust mooie verschillen tussen dag en nacht temperatuur hebben. Mijn dieren gaan nu van compleet land met een waterschaal naar een setting met half water en half land, zodat ze zelf kunnen kiezen wanneer ze het water in willen. Doordat af en toe de zon in de bak schijnt en de temperaturen hoog worden zie ik paringen. Ik weet uit eerdere ervaringen van ad bouwman dat er dieren in het voorjaar dood gingen wanneer de temperaturen opliepen en er geen waterdeel voorhanden was.

Ik heb 8 dieren van de gewone kweichosoort uit de eieren van andrew  2008 en die verdeel ik over 2 groepen.

De grote vorm zou ik eigenlijk eerst willen ontwormen, maar dat durf ik niet zo goed en heb daar ook geen ervaring mee, dus probeer het maar zo.

Goed monitoren blijft natuurlijk belangrijk.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan