even voorstellen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pammie

Hallo Allemaal,

Ik ben Pammie en ben al een aantal weken informatie aan het verzamelen over het houden van een Axolotl...zo doende kwam ik hier terecht.Gisteren heb ik dan eindelijk mijn aquarium gekocht een jewel record 800. Zo'n 3 jaar geleden zag ik voor her eerst een Axo op een poster and ik was verliefd..later kwam ik ze onverwachts tegen op een soort van beurs...Thuis gekomen naam vergeten pfff zo stom...Zo'n 3 weken geleden kwam ik ze weer tegen in een plaatselijke maar goede vis, terrarium winkel, Toen wist ik het zeker...Heb de naam in mijn  telefoon gezet en sindsdien alleen maar gelezen over het hebben van zulke mooie diertjes.Gisteren was het zover...yaya  aquarium gekocht..vandaag voorzichtig het binnenfilter eruit gesloopt(wil een buiten fliter), morgen achterwand erin plakken, dus het begin is gemaakt.Het liefst wil ik een albino en een wildkleur, het enige waar ik niet echt wijs uit wordt is de bodem bedekking, Ik zit zelf te denken aan aquarium zand, maar valt de albino dan nog wel op...lol...In mijn hoofd weet ik al precies hoe mijn bak eruit moet gaan zien..Dit word het derde en laatste aquarium in ons huis.Ik zal hier nog een hoop informatie weghalen en waarschijnlijk nog een hoop vragen stellen...Groetjes Pammie

joost.v.wijk

Zand of caviar-grind is goed te gebruiken bij Axo's. Gebruik beter geen grof grond of kiezels die verstoppingen kunnen opleveren bij inslikken. Die neiging hebben Axo's nogal vaak.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Salasander

Een jewel record 800, hoop dat het groot genoeg is voor 2. In principe zal dit wel lukken als het goed is ingericht.
Zeker foto´s plaatsen als het geheel volledig af is  ;), altijd leuk om te zien.
Ik zou ook gaan voor zand, is goedkoop (1,65 euro voor 20 kilo) en kan geen kwaad mochten de axolotls het inslikken.

joost.v.wijk

Citaat van: Sander Bauwens op februari 11, 2011, 11:44:56 PM
Een jewel record 800, hoop dat het groot genoeg is voor 2.

Zat. De Juwel 800 is een 80 cm bak. Dit is groot genoeg voor 2 (volwassen) axo's.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Pammie

Ja ik zat ook aan zand te denken, had al gelezen over het inslikken van kiezels...en ik zal zeker fotos nemen van de vorderingen. En yep het is een 80 centimeter bak...dacht ook dat dat wel groot genoeg was...mocht alles goed gaan kan ik altijd nog uitbreiden naar een grotere bak..Wens jullie allemaal een fijne vrijdag

sannie

zand werkt prima hoor pammie en ja je albino is nog wel te zien ^^
net zo makkelijk als een wildkleur die tegen mn rots achterwand zit :P
en tja laatste zeg je he... ik zei ook maar 2 en heb er nu ook 4 staan dus zeg nooit de laatste XD
succes en plaats een foto als je klaar bent graag ^^ ben nieuwsgierig^^

Pammie

Nou ik ben eruit , Het word zand....dank je wel voor de tips , en ja ik zal zeker foto's plaatsen....mijn achterwand zit er in...volgende week zand halen en erin doen ..Ik kan niet wachten heb er zo'n zin lol...en in plaats van een 4de aquarium zal ik eerder kiezen voor een grotere ..mijn vriend heeft een 2 meter tropisch aquarium mijn oudste zoon ( bijna 7) heeft een tropisch bakje  en nou ik ook ..word vervolgd!

sannie

hahaha ja mijn 4e is mijn grotere van 1.20 die ik nu aan t vullen ben hoor^^
die moet mn 60 cm bakkie gaan vervangen waar mijn 2 axies inzitten.
ben ik ook meteen klaar en kan er miss ooit 1 bij als ik dat wil.
verder staat er hier een aq40 met endler guppen en een 1m tropisch aquarium van mn man.
veel succes en plezier met je bak en zie de fotos wel verschijnen ^^

Pammie

Veel succes met het vullen en plaats wat fotos , ben nieuwsgierig, Fijne zondag en succes