een paar foto's ^^

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

alphamale

Mochten ze de planten vaak loswroeten, dan kun je er een tieripje met een visloodje omheen doen. Als je dit in het zand steekt krijgen ze het niet meer los.

sannie

ik dacht dat lood enzo niet mocht in een salamanderbak? had dit een keer gelezen dacht ik maar als dat dus wel mag dan ben ik dus tijden bezig geweest met moeilijk doen terwijl t makkelijker kon -.-'
en nee 1 losdraaien gaat niet dan doet de andere het ook niet meer. das t nare van deze verlichting...

joost.v.wijk

ipv lood kun je ook een steentje gebruiken.

En wat de verlichting betreft: Als 1 lamp los wordt gedraaid, maakt ie geen contact meer, dan is het niet meer dan logisch dat de ander het ook niet meer doet, wanneer het doorgeschakeld is.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

sannie

jeeeeeeeeeeeej!!!!! de kleine golden heeft al een mini regenworm op en eet goed!!
ben er zo blij om!!
heb ook alweer grindjes gevonden in de bak dus blijkbaar heeft hij/zij (vermoed dat het een vrouwtje is) toch wat ingeslikt en komt het er iig uit!

sannie

na enig MacGyver gespeeld te hebben is het licht wat gedempt^^ (mijn man eerlijk gezegd:P)
we hebben een kunststof vloerplaat gepakt die we nog hadden en deze aan de kap bevestigt voor de lampen!
her en der een ronding gezaagd erin zodat het licht op bepaalde hoeken en planten wel goed valt.
helaas is de flitser van mijn foon wat te fel maar zoals het plaatje laat zien komen mijn dames gelijk weer tevoorschijn^^
en nee het zit niet tegen de TL lampen zelf aan en het word niet te warm tegen de plaat! (de lampen zijn totaal niet heet,zelfs niet na 6 uur branden)
en wat nieuwe plantjes en schuilplaatsen erin ^^





joost.v.wijk

Ziet er weer netjes uit. Maak je ook nog foto's van die constructie die gemaakt is om het licht wat te dempen?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

sannie

ja daar was ik mee bezig ^^ wilde eerst eindresultaat zelf zien en posten XD
zoals ik al is eerder heb vermeld gaat het mij niet om dingen wegwerken maar je ziet de plaat toch niet hangen dus dat scheelt XD
dit is niet voor eeuwig aangezien ik toch een keer drijfplanten hoop te kunnen halen zodat ik een natuurlijke demping krijg,maar ze zijn gewoon niet te krijgen nu...
plaatje 1: de plaat met de gaten XD

plaatje 2 : bovenkant van de kap (middendeel) je ziet er alleen een ijzerdraad lopen in het midden

plaatje 3: niet goed te zien maar de plank komt niet tegen de lampen aan dus dat is wel veilig^^


de plaat is niet zo zwaar dus dat scheelt weer.
het zit met dik ijzerdraad vast aan de uiteinden en in het midden.
niks om de lampen of ertegen aan en alleen ff inkepingen maken om de 2 andere delen van je kap er weer op te krijgen :P
mn dames zijn er gelukkig mee aangezien die weer weeldig door de bak heen gaan binnen 2 minuten.

joost.v.wijk

Da's handig gedaan. Een simpele en goedkope oplossing. Hier hebben andere liefhebbers misschien ook wat aan.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Pammie

Ziet er mooi uit...en zeker een goed idee voor het felle licht...toppie

alphamale

Citaat van: sannie op februari 15, 2011, 10:39:12 AM
ik dacht dat lood enzo niet mocht in een salamanderbak?

Een paar loodjes kunnen geen kwaad. Ik heb de tip van iemand die ciclides kweekte. Zolang als ik mijn axo's heb heeft het geen problemen opgeleverd, maar voor de veiligheid is een steentje een goed alternatief.

Erg mooi hoe je de verlichting hebt aangepast. Zo is het een prachtige bak.

sannie

dank jullie wel ^^
nu nog hopen dat mn plantjes het goed blijven doen ^^
en nog een ventilator knutselen XD (computervinnen ftw XD)
we blijven MacGyveren hier :P
mn temperatuur hikt tegen de 20 graden aan tegen de avond dus straks met mooier weer zal het oplopen.
van tevoren maar ff knutselen zodat we voorbereid zijn ^^
en ja dat zal ik dan ook weer posten.
nu eerst een behandel plan :P

MartinS

Dat ziet er super netjes uit! Hele mooie bak, zul je nog veel plezier aan gaan beleven.

Die licht constructie heb je handig in elkaar gezet, inderdaad een nette en goedkope oplossing.
Bedankt voor het delen!

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Morrison

Ziet er leuk uit! Ik zou willen dat ik zo'n ruimte voor ze had.
Zat er vandaag nog aan te denken zo'n schuil-dingeke te kopen zoals op foto 4. (Alleen die winkel vraagt er gelijk ontzettend veel voor... Kan ik net zo goed zelf 'knutselen' denk ik dan. Haha)

De leucistische axo met de sproetjes is ge-ni-aal :D

sannie

ja die dingen zijn ook duur mja 1 keer aanschaffen denk ik dan maar :P
en dank jullie wel voor de complimenten^^
en ja mn clowntje was eerst helemaal wit en de volgende ochtend dacht ik eerst dat ze zand op dr koppie had zitten XD fout dus en er blijft steeds meer bijkomen^^

sannie

kleine update over de golden albino dan maar die ik op valentijnsdag gehaald heb!
eerste week heeft hij/zij ongeveer 40 kleine grindjes uitgepoept en dit gelukkig allemaal overleefd!
geen schimmels tot dusver kunnen vinden en is een gulzige (vr)eter! is nu ongeveer een halve cm gegroeid in 12 dagen.
verder komen de kieuwen al mooi op en zal vanaaf wat foto's plaatsen! (slechte stilzitter...)