Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Hydra's (Zoetwaterpoliepen)

A34

Zojuist een aantal van deze levensvormen gespot in mijn axo aquarium. Op zich wel mooie aparte levensvormen, maar het moet geen plaag worden natuurlijk. Iemand ervaring hiermee?, Moet ik hier wat aan gaan doen?

alibombali

Een van de vervelenste plagen in je bak....vooral geen watervlooien voeren....

A34

Nooit watervlooien in deze bak gegooid. Maar ik vermoed dat ze gewoon met de waterplanten zijn meegekomen. Ik last op internet dat hier genoeg medicijnen voor zijn. Als het erger word gaan te axos er tijdelijk uit en het medicijn er in..

DannyS

Als ze geen eten (watervlooien) krijgen dan leggen ze vanzelf het loodje.

Patrick dk

Hoi Jeroen, koop jij de waterplanten altijd bij dezelfde winkel ? Ik zocht hier op de site op hydra , en zag dat je in 2008 al een keer hetzelfde probleem hebt gehad . En toen kreeg je het advies om de planten 5 min te verwarmen op een temp van 50 -55 gr. Misschien deze keer ook weer even proberen , en in de toekomst indien nodig een andere plantenleverancier te zoeken ?   grt Patrick
C orientalis

Steven DC

Ze kunnen totaal niet tegen zout. 3g zout /liter water en ze verdwijnen ook...

A34

Citaat van: Patrick dk op februari 20, 2011, 07:42:30 PM
Hoi Jeroen, koop jij de waterplanten altijd bij dezelfde winkel ? Ik zocht hier op de site op hydra , en zag dat je in 2008 al een keer hetzelfde probleem hebt gehad . En toen kreeg je het advies om de planten 5 min te verwarmen op een temp van 50 -55 gr. Misschien deze keer ook weer even proberen , en in de toekomst indien nodig een andere plantenleverancier te zoeken ?   grt Patrick

Patrick, dat klopt. Maar dat was een andere vorm denk ik.. De vorm waar ik het toen over had, heb ik telkens in alle bakken die ik net opstart. Na een week zit de bak vol. Ze zijn bijna niet te ziem, maar zo snel ze gekomen zijn zijn ze ook weer weg. Heel raar..  Ik koop de planten vooral bij hornbach.  Maar voor de rest jongens bedankt voor jullie tips!!

Patrick dk

@ Steven   En de dosering is ook ongevaarlijk voor alle plantjes en eventuele (nuttige ) slakken ?
C orientalis

Steven DC

Citaat van: Patrick dk op februari 20, 2011, 08:01:58 PM
@ Steven   En de dosering is ook ongevaarlijk voor alle plantjes en eventuele (nuttige ) slakken ?

Neen met de planten heb ik nog geen last gehad, maar weet uiteraard niet of alle planten er tegen kunnen... Slakken haal je tijdelijk uit de bak, na een week ververs je een deel en introduceert de slakken terug..