Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Ziekte?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Biecht

Help... Het lijkt net of myn axolotl naar de bodem wil maar hij gaat elke keer omhoog. Het lijkt of hij blijft drijven... Maar hij is niet dood want hij wilt elken keer naar beneden.


Wat kan dit zijn? :'(

A34

Apart zetten in ondiep schoon water. Waarscheinlijk gas vorming van binnen uit.

Biecht

Maar... Moet het gewoon helemaal schoon kraanwater?

A34

Als je aquarium water schoon is pak je dat. Of je mengd dit met kraanwater. Water vullen tot dat je axo net onder water zit. Morgen wat gezond voer aanbieden. En na een paar dagen kijken of hij niet meer drijft. Ook al drijft hij niet meer, kun je het beste het dier voor de zekerheid nog even apart houden.

Biecht

Zoals wat voor voer?

A34

Ik voerde mijn dier Rode mug. Na 2 dagen dreef hij al niet meer. Maar voor de zekerheid hield ik het dier nog even een paar dagen apart.

Biecht

Oke dat heb ik rode mug! ;)

En nog ff twee vraagjes:
Moet het water koud of louw?
En mag de axo gewoon in een soort emmertje?

A34

Gewoon normaal. Waar je het dier in doet maakt niet uit.. Zolang hij maar tot rust komt.

Biecht


A34


A34

Koud water zou trouwens wel beter zijn las ik gister ergens. Ik las ook een stukje waar iemand het dier met het zelvde probleem zelfs in de koelkast stopte. Dieren met stress krijgen vaak ook wel eens dit probleem. Daarom is het misschien ook handig om te kijken waar de stress vandaan komt.

robkeulers

Door een dier te koelen haal je het probleem niet weg. Het enige wat koelen oplevert is dat een eventuele infectievan schimmels of bacteriƫn zich minder snel kan uitbreiden.

Het kan dus vertragen, maar is zeker geen oplossing.