Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



my animals

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

shinobi

kenny was as promised here are some pictures of my animals.
comme promis a kenny voici des photos de mes animaux.

bac Paramesotriton chinensis

2 female



male



Cynops orientalis




Ambystoma maculatum






That is not everyone but a good part
voila c'est pas tout le monde mais c'est une bonne partie
6 Ambystoma maculatum - 6 cynops orientalis - 3 Paramesotriton chinensis

bye  ;D

naeff002

I really like the Ambystoma maculatum (pics)
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

shinobi

thanks
too bad we do not see much  ;D

merci
dommage qu'on ne les voit pas beaucoup  ;D

Kenny

My maculatums are aquatic since some weeks (small and big) so I see them everytime  ;), I like the blue-ish sides they get, really stunning.

Chez moi, je les ai mis aquatiques il ya quelques semaines. J'adore leur couleur bleutée sur les flancs et les petits points blancs.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Citaat van: Kenny op februari 25, 2011, 11:45:21 PM
My maculatums are aquatic since some weeks (small and big) so I see them everytime  ;), I like the blue-ish sides they get, really stunning.

Chez moi, je les ai mis aquatiques il ya quelques semaines. J'adore leur couleur bleutée sur les flancs et les petits points blancs.

Hey Kenny,

Thats good news. I Like to see some pictures of that also!!  :)

shinobi

cool kenny.
reproduced in the inside you?
Can you describe the process?

mine are juveniles, the largest 12 cm therefore did not reproduce all at once  ;D

cool kenny.
tu les reproduite en interieur ?
peux tu décrire la démarche?

les miens sont des juvéniles, le plus grand 12 cm donc la reproduction n'ai pas pour tous de suite  ;D

Kenny

Hehe, no I didn't reproduced them yet. 5 of my animals are also 12-13cm and I got my adults in oktober last year.

Another Belgian member did reproduced them, years ago in an outside pond.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

shinobi

mine just at Arnaud Jamin very big french breeder who was also reproduced in outdoor pool.

why hast thou in water then?

les miennes viennent de chez Arnaud Jamin très gros éleveur francais qui les a aussi reproduite en bassin extérieur.

pourquoi les as tu en aquatique alors?

Kenny

Lots of us know Arnaud  ;) He's a member of our "salamandersociety".

I have them in water to try to breed the adults but the smaller ones can be placed aquatic to, the small males are allready "ready" (swollen cloaca) @ 13cm + it's easier to feed them well. In May they'll go back terrestrial nice and fat.


Arnaud est un membre de notre "association urodèles"  :) Chaque année, il vient à notre rencontre annuelle à Tilburg.

Je les ai mis aquatiques pour essayer de reproduire (esperons nous) et j'ai mis les "petits" aussi dedans...les petits males ont deja le cloaca gonflé et...c'est plus facile de nourrir.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

shinobi

yes I know all his, in France some species are protected and there are therefore a degree to hold them.
I'm going to get it.
I hope to have the latest facilities consistent, if I'm lucky.
I just told you they came from.

you have pictures? I see it all a bit.
I am very curious to see your tank.
I have not sexed yet.
For my part it doing this, I have worms and I throw in occasional crickets.
In France there is little possessed A. maculatum.
I personally know that Arnaud and me.

oui je sais tous sa, en france certaine espèce sont protéger et il font donc un diplome pour les détenir.
je suis en cours pour l'obtenir.
j'espère plus tard avoir des installations conséquente, si j'ai de la chance.
je te disais juste leur provenance.

tu as des photos ? que je vois un peu tous sa.
je suis très curieux de voir ton bac.
je ne les ai pas encore sexé.
pour ma part il ce débrouille, j'ai des vers de terre et je jette de temps a autre des grillons.
en france on est peu a possédé A. maculatum.
personnelement je connais que arnaud et moi.