Onze baby's zijn er!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alioth

Gisterenavond opgehaald en al helemaal verliefd op onze 2 axolotls  :D! Ze zijn zo schattig!
Namen worden nog gezocht  ;) .
Ze zijn nu ongeveer 10 cm groot. Ben er vrij zeker van dat de wildkleur een mannetje is. De leucist weten we niet zeker, die heeft ook een bultje, maar véél kleiner dan dat van de andere. Zou dat dan een vrouwtje kunnen zijn?
Ik zal volgende keer wat foto's proberen nemen die inzoomen op hun bultjesgedoe  ;D!

Hier zijn ze dan:

















joost.v.wijk

Met 10 cm lengte is het geslacht nog niet te bepalen. Je zal nog even geduld moeten hebben.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Alioth

Oke  ;D Het is omdat de ene het echt al veel duidelijker heeft dan de andere, maar ze krijgen dat dus allebei een beetje?

De wildkleur heet Pachua en de leucist Ningyo! ;D

sannie

leuke axolotls ^^
maar misschien lijkt het zo op de foto maar het lijkt me dat ze een beetje aan de dunne kant zijn...
het buikje mag de breedte hebben van het hoofdje trouwens.
wat het voeren betreft dat moet je even uitdokteren met hoeveel je geeft maar aangezien ze nog wat kleiner zijn kan 2 keer per dag voeren nog wel.
succes met je baby's ^^

Kimberly

Wat een liefjes! Die van mij zijn net als deze twee!

Pammie

mijn 2 baby's zijn  kleiner, maar zover gaat het prima met ze....geniet van je axo's

Alioth

Het is nakweek van bij een particulier. Ik wou absoluut niet in een dierenwinkel, want ik heb er de pest aan, aan hoe die dieren behandeld en gekweekt worden. Ik weet niet hoe het zit bij aquariumbeestjes, maar ik weet dat het gewoon ronduit ellende is voor knaagdieren, katten en honden enzo.

Ze eten goed en komen zeer gezond over, heel actief! Totaal niet schuw!  ;D Ik had gedacht dat ze zich eerst angstig gingen verschuilen, niet dus! ;D
Ik vind ze idd ook aan de dunne kant, maar dat komt in orde!
Zijn axo's eigenlijk dieren die weten wanneer ze genoeg hebben? Pachua en Ningyo lijken continu op zoek te zijn naar voedsel...is dit uit honger of is dit normaal dat ze altijd honger hebben?

Bedankt voor de leuke reacties!  ;D

sannie

axolotls hebben altijd honger XD
de mijne iig wel en na een goeie vette worm gehad te hebben staan ze me alweer met puppy ogen aan te kijken of ze meer krijgen :P
maar goed dat ze goed eten en alles!! ben blij dat te horen en hopelijk mag je er een dikke 20 jaar van genieten ^^

elleke


DannyS

Ze zien er goed uit! Ze zijn wel iets aan de magere kant, maar zolang ze eten is dat zo opgelost. Zeker als ze nog klein zijn proppen ze alle energie in het groeien, dus echt volle dieren moet je niet verwachten, dat komt wel als ze zo'n 15-20cm zijn.
Veel plezier ermee!

alphamale

Veel plezier. Zijn ontzettend leuke en dankbare huisdieren!

Salasander

Het lijkt eerder een soort van gezwel ofzo bij die wildkleur,  moeilijk te zien op de foto´s.
Axolotls kunnen niet stoppen met eten. Ik heb al eens gehad dat mijn vrouwtje zoveel had gegeten dat ze het gewoon had uitgekotst en dan heb je pas een vuile boel in je aquarium.

sannie

sander ik vermoed dat jij het dikke gedeelte bij de cloaca bedoeld?? (ff erbij melden waar je iets ziet graag in het vervolg...)
ik zat ook al meerdere keren te kijken en vind het er ook niet zo erg mooi uitzien...
kan je misschien een foto nemen van je wildkleur en specifiek van het cloaca gedeelte aub om even goed te kijken?

Alioth

#13
Hmm? Tuurlijk, geen probleem!  :) Zal ik straks even doen.
Maar ik vind het er zelf niet erg anders uitzien dan bij andere mannelijke Axolotls die ik al heb gezien... Er zit zo'n soort inkeping in het midden.
Ze zijn zo'n zes maand oud en ongeveer de helft van de baby's had het gekregen in die laatste week bij die mensen, dus ik veronderstel zelf echt dat het gewoon zijn cloaca is die zwelt omdat hij een mannetje is :) .
Lijkt me vreemd dat er echt zo'n tiental van de twintig net op die plaats een gezwel kregen...

Alioth

Voila hier zijn ze dan. Kwil er eerst graag nog even aan toevoegen dat het er "rozer" uitziet op de foto dan in het echt, waardoor het eigenlijk meer opvalt. Hij heeft geen pigment op zijn gehele buikje en dus ook niet daar, dus misschien komt het daardoor.
Ongeveer de helft van de axo's bij die mensen had het. Zij vertelden dat er de week ervoor ook mensen waren geweest om er 2 op te halen, die heel graag een koppeltje wilden. Maar toen waren alle axo's vanachter nog hetzelfde... Het was pas in die laatste week dat er bij ongeveer de helft nogal een groei was geweest in de achterste delen. Dus hebben wij expres eentje met een dikkere bobbel en eentje met een kleine bobbel genomen om de kans op een koppeltje te vergroten.

De foto's:







Op de volgende is de inkeping, waarover ik het had, redelijk goed te zien:





Ben benieuwd, volgens mij is het gewoon een vroegrijp ventje  ;D