algira-handelaar?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

naeff002

Ik kreeg vandaag deze mail van die kerel en heb hem dus gezegd dat ik wel wil wachten tot september

The problem is i have not enought animals for every body just 10.Hot weather have come too soon this year, and some larvais have died .Others have devoloped too fast, feel the size in the picture. I have place the rest in the fridge so i will sell them in September.
Feel anyway the colour of the first animals in born, yellow orange.


Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

A34

Mooie dieren!! Nu zie ik in dat mijne inderdaad ook net pas geboren waren. Weet je ook waar ze oorspronkelijk vandaan komen?

A34

#2
Citaat van: naeff002 op maart 04, 2011, 12:07:32 PM
Hot weather have come too soon this year,

Maar nu snap ik het wel even niet meer.. Hij kwam toch uit Engeland? Of hoe zit dat nou ..
Ik vind de tactiek van hem ook niet super. Jongen dieren in de koelkast? Dan eten ze toch haast niet meer? of begrijp ik dat verkeerd..

Kenny

Hot weather, gebroken engels en Europese munten ipv britse...allemaal heel vreemd. Is't geen Algerijn die larven schept en ze opkweekt?

Citaat van: Jeroen op maart 04, 2011, 04:24:37 PM
Citaat van: naeff002 op maart 04, 2011, 12:07:32 PM
Hot weather have come too soon this year,
Hij kwam toch uit Engeland? Of hoe zit dat
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Dat hij een vriend stuurd in plaats van dat hij zelf komt kan misschien inderdaad een dekmantel zijn voor zijn illegale praktijken. Ik vind het ook raar dat hij de fotos buiten gaat maken, terwijl hij zelf aangeeft dat het te warm is buiten.. Ik vind het allemaal een beetje verdacht..

Sergé Bogaerts

Raar verhaal. Overigens, dit zijn geen tingitana's (die namelijk als gemetamorfoseerd dier worden geboren). Dit zijn "gewone" algira's die dus als larf geboren zijn en dan nu metamorfoseren. Maar het lijkt er eerder op dat hij ze gewoon buiten verzameld heeft, en of dat dan buiten in zijn eigen tuin is of in de vrije natuur...dat laat ik dan maar buiten beschouwing.

In de koelkast houden kan, als je een wijnkoeler hebt waarbij je de temperaturen kunt regelen. Maar dat wordt eigenlijk door bijna niemand gedaan voor zover ik weet. Ik zie daar ook de winst niet van.  

Die oranje kleur als juveniel zegt ook niks, dat kan gewoon weer verdwijnen. Dat fenomeen is ook van Salamandra salamandra bekend. Pas na een jaar of twee weet je echt zeker of ze oranje blijven.

Maar goed dat je het met ons deelt! Probeer wel uit te vissen waar je dieren oorspronkelijk vandaan komen!
 

naeff002

Het is zeker geen Engels iemand. Zal kijken of ik er achter kan komen hoe hij aan ze komt.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

A34

Hey kevin,

Ik heb dit al geprobeerd:
(onder aan beginnen)


___________________________________________-

Oke thanks,

But the animals.. are they with papers .. ore are they wildcatsh and must i look for some falls papers of my one..(witch is no problem for me).

Regards,
Jerome


--------------------------------------------------------------------------------
Date: Fri, 4 Mar 2011 11:24:19 -0800
Subject: Re: Salamandra Algira
From: To: jeroenn@live.nl


Dont think so, anyway i will be in touch.

Regards

Ralf


2011/3/4 Jeroen Spobeck <jeroenn@live.nl>


I am looking for adults. It takes to long before the small ones are grown to adults for breeding. Can you arange me some adults for next year? i will make it 340 for 4 adults..


--------------------------------------------------------------------------------
Date: Fri, 4 Mar 2011 10:48:11 -0800
Subject: Re: Salamandra Algira
From:
To: jeroenn@live.nl



Jerome i have Tingitana, Non live bearing one, 4 -5 babies ready for this Hamm, one very big baby, tomorrow i can take picture. I have adult but this year no babies, next season i can keep for you. But sorry i not sell adult, only babies. I sell them in 5 babies in 200

Regards

Ralf


2011/3/4 Jeroen Spobeck <jeroenn@live.nl>

Hello Ralf,

I come to ham this year.
I am looking for S.Algira tingitana Viviparous form ( live bearing. So tthe young will devoleb inside the mother with out eggshell..).
Wildcatch i dont mind.. I will pay 80, 90 euros for one animal. Looking for 4 or 5..

Regards,

Jerome

naeff002

ik wacht wel even tot jij antwoordt krijgt
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

A34

Oke. Dat is misschien inderdaad beter. Ik weet weer tot nu toe nog niet wat ik er van moet denken..

joost.v.wijk

Het lijkt er inderdaad op dat het niet helemaal zuiver is.

Maar het slechte Engels wil niet gelijk zeggen dat ie niet te vertrouwen is. Dan kan hij ook van jou denken  ;).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

A34

Citaat van: joost.v.wijk op maart 04, 2011, 10:55:58 PM
Het lijkt er inderdaad op dat het niet helemaal zuiver is.

Maar het slechte Engels wil niet gelijk zeggen dat ie niet te vertrouwen is. Dan kan hij ook van jou denken  ;).

I know ;D .. Maar ik beweer ook niet dat ik een engelsman ben.

joost.v.wijk

Misschien een allochtone Engelsman...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

A34

Citaat van: joost.v.wijk op maart 04, 2011, 11:02:53 PM
Misschien een allochtone Engelsman...

Hot weather have come too soon this year,  Als dat zo was ging ik nu met de carnaval lekker op het strand liggen langs de engelse kust, denkend aan die mafkezen in clownen pakjes hier. ;D


A34


Vond dit zojuist op een Forum van Africa:


Hello i will be interested in do a herptrip in monzambique, so i need guide.

Regards

Ralf

Pls send me your mail to ...