Japan..

alibombali

Verschrikkelijk natuurlijk voor iedereen in Japan, maar weet iemand of dit nog consequenties heeft voor zeldzame salamander populaties???

Hein

Hallo Alex.

Zie voor het eerst je foto, (krijg zeker meer reacties van de dames?)
???
gr. Hein

A34

Al helemaal zodra die kerncentrale de lucht in gaat denk ik ..

robkeulers

Nou, om eerlijk te zijn vind ik dat op dit moment niet zo heel belangrijk. Zo lang er nog vele mensen hulp nodig hebben, gewond zijn en zonder voedsel/water zitten vind ik dit een behoorlijk triviale vraag.

Maar die Tsunami is alleen langs de kust geweest, dus ik kan me niet voorstellen dat het populaties wegvaagde. Een aardbeving is an sich niet zo'n probleem.

alibombali

Ik doelde eigenlijk ook op de Tsunami...en wat ik al zei: verschrikkelijk..maar in die buurt kunnen door zo'n ramp meteen soorten uitsterven...

joost.v.wijk

De meeste soorten leven gelukkig meer landinwaarts. De meer zeldzamere soorten leven voor zover ik kon nagaan niet in het rampgebied.
http://www.rieo.net/amph/index3.htm

Verder zullen die beestjes zich vast wel redden. De mensen helpen heeft natuurlijk prioriteit.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Ik speculeer even mee; Het zal ook vast niet de eerste keer in de afgelopen duizenden jaren zijn dat delen van Japan door een tsunami getroffen worden...als zich daar unieke populaties hadden gevestigd waren die waarschijnlijk al vele malen eerder getroffen.

MartinS

Citaat van: Coen Deurloo op maart 15, 2011, 09:11:13 AM
Ik speculeer even mee; Het zal ook vast niet de eerste keer in de afgelopen duizenden jaren zijn dat delen van Japan door een tsunami getroffen worden...als zich daar unieke populaties hadden gevestigd waren die waarschijnlijk al vele malen eerder getroffen.

Dat denk ik inderdaad ook. Mocht daar verdere problemen ontstaan met de radioactiviteit dan zal dat een ander verhaal worden. Maar laten we dan eerst maar aan die arme mensen denken, je zal er wonen.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

alphamale

Daar komt nog bij, dat het grondwater ook verontreinigd wordt met radioactieve deeltjes. Ik heb overigens al gehoord over mensen die het zien als de wraak van de zee, daar de Japanners het niet zo nauw nemen wat vissen betreft. Wat mij betreft klinkklare onzin, maar de ironie valt niet te ontkennen.

naeff002

Japan gaat licht radioactief water dumpen in zee. Ze zeggen dat dit geen gevolgen zal hebben op de dieren die daar leven.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

joost.v.wijk

Tuurlijk zeggen ze dat. Als het geen gevolgen zou hebben, waarom willen ze het dan dumpen?

H. orientalis
L. laoensis

naeff002

Het gaat om 11.500 ton licht radioactief water. Ze doen dit om meer zwaar radioactief water op te kunnen slaan. Ze gebruiken het water om reactoren te koelen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Monique

De gevolgen in Japan zijn nog steeds niet te overzien volgens deskundigen. In Tsernobyl worden na 25 jaar nog te hoge cesium levels gemeten in melk in de Oekraine.....
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Coen Deurloo

Citaat van: Monique op april 07, 2011, 07:25:19 AM
De gevolgen in Japan zijn nog steeds niet te overzien volgens deskundigen. In Tsernobyl worden na 25 jaar nog te hoge cesium levels gemeten in melk in de Oekraine.....

Toch is de natuur in Tsjernobyl weer aardig hersteld, en hoe:

http://www.boingboing.net/2011/03/31/what-does-chernobyl.html

CiteerSince the nuclear catastrophe of April 26 1986, and in complete contrast to human life, nature at Chernobyl is thriving. The evacuation of people has created an undisturbed haven and wildlife has taken full advantage. Animals and birds absent for many decades - wolves, moose, black storks - have moved back and the Chernobyl exclusion zone is now one of Europe's prime wildlife sites. Radiation seems to have had a negligible effect. The increase in wildlife numbers and variety means that the natural sounds of springtime are particularly impressive. For me the passionate species rich dawn chorus became Chernobyl's definitive sound. Chernobyl is also famous for its frogs and nightingales. Nighttime concerts were equally spectacular.

joost.v.wijk

De natuur is daar inderdaad weer hersteld. Maar nog niet geschikt voor mensen. Er leven daar bijv. flinke roedels met  wolven, maar deze leven niet zo lang, om te lang aan straling blootgesteld te worden waar ze aan kapot gaan. Mensen hebben een hogere levensverwachting dan vele dieren die daar leven, en worden dan ook langer blootgesteld aan die straling.

H. orientalis
L. laoensis