Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Hoi!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kellydia19

Hallo,

Ik ben Kelly en ik ben 19 jaar. Ik woon in Deventer. Vorige week was ik op bezoek bij kennissen van mij en mijn vriend, en zij kregen op dat moment net twee axolotls binnen. We konden er wel uren naar kijken! Sindsdien wil ik er ook 1, en ben ik dus informatie aan het zoeken, zodat ik mijn moeder kan overtuigen dat de beestjes niet persé illegaal zijn (toch?) en niet te moeilijk te verzorgen! :)

Ik hoop dat ik via dit forum aan wat meer info kan komen:)

Groetjes, Kelly

DannyS

Axolotls zijn niet illegaal, in ieder geval niet de dieren die in de handel zijn. Verzorging is inderdaad vrij simpel. Op deze website staat onder 'caresheets' info over de axolotl (nog niet helemaal compleet, geloof ik).
Je kan ook op www.axolotl.org kijken, deze site heet een ongelofelijke hoeveelheid info.

robkeulers

De Axolotl-caresheet is door Joost vertaald en staat nu online!

Klikkerdeklik hier voor meer info

Pammie

Hallo Kelly,

Allereerst natuurlijk welkom op dit forum.Ik ben Pam en heb sinds enkele weken mijn 2 axo's  .Het zijn zeker erg leuke diertjes..En nee ik vind het niet moeilijk om ze te verzorgen.Ik heb ook eerst heel veel info gezocht en heel veel gelezen.Gelukkig kan dat makkelijk tegenwoordig met internet.En hier is ook een hele hoop te lezen , en er zijn altijd mensen die je vragen kunnen/willen beantwoorden.Ik wens je veel plezier met je onderzoek, naar alles over de Axolotls.En mocht je er voor kiezen deze geweldige beestjes aan te schaffen dan wens ik je heel veel plezier met hun.

kellydia19

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie informatie!
over ongeveer een half uurtje ga ik even met mijn ouders praten. Ik moest 5 voordelen en 5 nadelen van een axolotl opschrijven, en dat is aardig gelukt. Ik hoop alleen dat ze mijn argumenten goed genoeg vinden;)

Het is dat ik nog steeds geen huisje heb kunnen vinden, anders had ik dit zelf mogen beslissen, en had ik ze waarschijnlijk al gehad:p

maar goed. Ik ving wel op dat ik er iets voor terug moet doen, dus ik hoop dat het er niet te sterk tegenop weegt en ik ze binnenkort kan krijgen! ;)

(ik heb stiekem al namen bedacht)

Salasander

Axolotls zijn zeker de gemakkelijkste salamanders om te houden.
Nadeel, ze hebben een groot aquarium nodig. Voordeel, ze zien er leuk uit, kweken gemakkelijk en zijn over het algemeen gemakkelijk te verzorgen.
Op mijn site kan je vanalles lezen wat ik weet over axolotls.

Veel succes

joost.v.wijk

Citaat van: Sander Bauwens op maart 21, 2011, 08:39:07 PM
Axolotls zijn zeker de gemakkelijkste salamanders om te houden.
Nadeel, ze hebben een groot aquarium nodig. Voordeel, ze zien er leuk uit, kweken gemakkelijk en zijn over het algemeen gemakkelijk te verzorgen.
Op mijn site kan je vanalles lezen wat ik weet over axolotls.

Veel succes

Staat daar meer waardevolle informatie op dan hier op het forum en de caresheet?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

kellydia19

helaas, ik mag ze voorlopig niet. :(
mijn ouders zijn er geen voorstanders van en denken dat dit een fase is. (dat ik ze wil)... mijn argumenten (waar ik nog zo mijn best op had gedaan) waren dus nutteloos. Ik was gister ontzettend teleurgesteld en stiekem ook een beetje boos op mijn ouders. Ik ben oud en wijs genoeg om voor ze te zorgen, en niemand zou er last van hebben. Maarja, hun wil is wet in dit huis, en als ik niet eerder een huisje aangeboden krijg kan ik er vrij weinig aan veranderen. mijn ouders willen er volgende maand (goed onthouden, 21 april!) op terugkomen om te zien of ik het nog steeds wil en of ik me er genoeg in verdiept heb. Ze kwamen met het idee dat ik langs vrienden van mijn vriendje ga, om hun bak te verschonen en hun beestjes te voeren.. mijn ouders kwamen zelfs op het brutale idee om wat axo's bij hen neer te zetten, maar ik vind het lullig om dat te vragen, omdat ik ze zelf niet zo goed ken. Maar voorlopig dus niet. :(

MartinS

Jammer joh, maar we houden dit topic volgende maand rond de 21 in het oog!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Pammie

Idd jammer en ik hoop zeker (als je het graag witl) dat het je gaat lukken.

Flux

Ahh joh, hou nog even vol. Als je eenmaal op kamers zit/ een huisje hebt, kun je lekker je eigen ding doen. Zit nu bijna 3 jaar op kamers. Op het moment heb ik 4 aquaria staan en een terrarium. M'n moeder zegt altijd dat ze blij is dat ik niet meer thuiswoon als het om beesten gaat. Vroeger moesten ze me ook altijd al tegenhouden als ik salamandertjes en kikkertjes uit de sloot in bakjes wilde stoppen. Ik zou zeggen, wacht gewoon nog even tot je het huis uit bent en doe dan lekker je eigen ding ;)

kellydia19

Daar heb je zeker gelijk in.
laatst ook nog met mijn moeder over gehad. In het begin was ze namelijk van mening dat het nog wel jaren kon duren (tot mijn teleurstelling). Nu ik graag deze beestjes wil, probeert ze me over te halen met; ach, met 2 of 3 maanden heb je misschien je eigen huis! en dan lacht ze me uit als ik zeg; dat kan ook nog jaren duren.. :p

Mja. het is dus inderdaad afwachten. Ik ben sowieso (misschien is dit wel overdreven ijverig, maar okay) van plan om een soort werkstukje in elkaar te flansen over axo's. net zoals op de middelbare school, met dingen zoals: wat zijn het? waar leven ze? wat eten ze, en hoe verzorg je ze? op die manier kan ik over een maand mijn ouders ook laten zien dat ik me er wel degelijk in verdiept heb :) en ik ga lekker vast sparen voor een aquarium enzo. *krijgt een houding van; Lekker puh!*

Gelukkig kan ik hier al de meeste info vandaan halen:)

MartinS

Ouders  :-X
Ik ben van mening dat dieren een positieve invloed hebben op ontwikkeling, dus waarom doen ze altijd zo moeilijk.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

kellydia19

precies. en ze zullen er absoluut geen last van hebben. is waarschijnlijk weer zo'n momentje van; dat kan Kelly toch niet. maar ik ga zometeen beginnen aan mijn ''werkstuk'', en dan zullen ze zien dat ik er toch al best wel wat vanaf weet:)

Salasander

Citaat van: MartinS op maart 23, 2011, 10:39:54 AM
Ouders  :-X
Ik ben van mening dat dieren een positieve invloed hebben op ontwikkeling, dus waarom doen ze altijd zo moeilijk.
Hier ben ik het volledig mee eens, gelukkig ziet mijn moeder ook graag dieren.
Hier staan 8 terrariums, 5 aquariums en in de tuin lopen een 30tal raskippen verspreid over 5 rennen.