Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Hoi!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kellydia19

Goed nieuws!

Gister werd ik gebeld door het FMT Vastgoedbeheer. Of ik vanochtend naar een huisje wilde komen kijken!
Er waren nog 20 inschrijvingen voor ons, maar omdat wij de moeite hadden genomen om er zelf even achteraan te bellen, kregen wij de prioriteit. :) Het is een leuk flatje met 3 slaapkamers en goed onderhouden. Aanstaande vrijdag gaan we het contract al tekenen en krijgen we direct de sleutels!
Toen mijn stiefvader zit hoorde zei hij; Dan krijg je van mij wel zo'n beestje. xD

Stiekem dacht ik; ach, die 5 euro voor zo'n beestje, he:p koop dan een aquarium ofzo:p maar goed, het is een aardig aanbod. :) dus nu komen die Axootjes toch ineens mijn kant op,, over een paar weekjes!

Eerst even mijn geld steken in het huisje natuurlijk ^^

Ik ben helemaal blij:D:D:D:D:D

robkeulers

Leuk, proficiat!

Ik zou eerst even volledig voor het huisje gaan, en op het moment dat je daar wat rust hebt gevonden een axo kopen, dan kun je er ook maximaal van genieten.

Succes met verven en alles wat moet gebeuren.

Pammie

Goed nieuws, hartstikke leuk, succes met je huisje en als dat klaar is kan je gaan beginnen met je axo's ...Super ;)

sannie

Gefeliciteerd en ik sluit me aan bij rob!
Eerst lekker je hele huis aan kant en dan je beestjes^^ kan je er ook meer van genieten!

succes!

kellydia19

haha, jaa het liefst doe ik alles tegelijk! gelukkig hoeft er niet belachelijk veel aan het huisje te gebeuren :) maar goed,, zodra ik ze heb zal ik foto's posten enzo :) (en m'n titeltje ff veranderen:))

kellydia19

yay!

vanmiddag gaan we een aquarium en alle benodigdheden kopen! :D dus waarschijnlijk over 2 weken ofzo al een axootje :D

Morrison

Ha, is het toch gelukt, :)
Ik weet nog dat ik graag een slang wilde jaren geleden, terwijl mijn ouders een gruwelijke hekel hebben aan die beesten. Het mocht dus niet, ik maar zeuren. Zij uiteindelijk een week op vakantie. Ik heb in die week een terrarium + slang + alles erop en eraan gekocht.
Toen ze terugkwamen was het van "....oh.......meh....ja, nu kunnen we er niks meer aan doen, helaas..." en nu woont 'ie nog bij mij.
Zo kan het ook, maar ja, of dat nou de goede manier is, haha.

En toen ik axolotls wilde vertelde ik zo uit het niets... "Morgen ga ik 3 blije salamandertjes ophalen"....
Ze gaven de moed al op... en toen ze ze zagen vonden ze de axo's wel, 'schattig'.

minnetje

Leuk! Wel foto's er op zetten als je ze hebt! :P

Dirk VDH

Hallo,

Allemaal zéér leuk voor je. Maar zoals Rob zei...  Goed voorbereiden is later problemen voorkomen.
In ieder geval veel succes!!!
En... een leven zonder dromen, is geen leven...

Groetjes, Dirk.

kellydia19

Hoi!

donderdag is het zover, dan mag ik mijn axolotl's ophalen! :)
Ik heb alleen nog niet een erg gevuld aquarium. het heeft een mooi laagje fijn zand, en flink wat waterpest, maar verder zwemmen er 3 guppen, en 8 babygupjes in.

Heeft iemand misschien een website waar ik goed decoratiemateriaal kan vinden? Ik ben niet creatief en handig genoeg om hier zelf iets voor te maken, en ook qua veiligheid voor de beestjes koop ik liever iets wat daarvoor bedoeld is. ik ben voornamelijk op zoek naar van die stukken drijfhout (zo heet dat toch?) zodat ik wat verstopplekjes kan maken, en wat kleine extra's.

en over de guppen. Ik neem aan dat de axo's alle guppen zullen opeten als ik ze niet apart doe. eten ze alleen de babygupjes of ook de 3 grotere?

verder neem ik alle andere tips graag aan, aangezien ik nog maar een beginner ben:)

alphamale

Axo's zijn gewoon KEI-leuk! Veel plezier met de beestjes. Ik geniet er elke dag van.

kellydia19

yaaaaay ik heb ze!!! :D:D:D

3 kleine axo's van ongeveer 2,5 cm per stuk;) en minstens 20 eitjes erbij!
Ik heb ze net een klein beetje rode muggenlarven gevoerd en ze aten direct. dat is fijn om te zien, na een trein en busreis vol gewiebel;)

mijn vriend zei dat ik artemia bij de eitjes moet doen, maar eitjes eten toch nog helemaal niet? daarbij is het toch gewoon een kwestie van wachten tot ze uitkomen?

en wat cute om te zien dat ze na het eten het larvje/larfje? in hun buikjes hebben:p

morgen lekker spelen met mijn camera voor een mooie foto! :D