een axo met een scheve poot en een met bulten

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosje

Heb net het aquarium verschoont, Dillen ziet er iets minder gestrest nu het zoutgehalte ongeveer 1g/l is en Atlaua er weer bij zit, zijn uitslag is weg, het zijn nu weer de bulten/ribbels van toen ik mijn eerste bericht plaatste. Ik hoop dat het zo blijft of verbetert. Zo niet, dan maar weer zout(of weet iemand iets anders?), al denk ik dat dit mede-oorzaak was van de stres.

Salasander

Heb het rap even gelezen.
Er zitten vissen bij, zoals ancistrussen enzo, zou deze er al uitsmijten want die kunnen zelfs niet bij axolotls.

Hoe oud zijn ze? Mijn zwarte is ook redelijk gerimpeld maar hij is wel al 6 jaar oud. Maar jouw witte heeft wel zeer veel bultjes. Misschien aangevallen door de ancistrus, deze hebben een ruwe huid en ze slaan soms met hun staart.

Die poot die naar achter staat, dat komt denk ik door een beet van de andere axolotl, heb dat hier ook al waargenomen, het ging wel vrij rap weer recht.

bosje

Dillen heb ik gekocht toen hij ongeveer 8 cm lang was, dat is nu zo'n anderhalf jaar geleden. Atlaua heb ik sinds het eind augustus. En bedoel je dat ik alleen de ancistri eruit moet houden, of ook de appelslakken. Guppies(/endlers) en vuurgarnalen kunnen toch wel? Hebben ze wat te doen.
Ik dacht, die ancistri kunnuen geen kwaad, hangen alleen maar aan de muur en ik ben van de algen af. :-[
Dillen heeft vanochtend weer gewoon de diepvriesmuggen gegeten.

DannyS

guppen/endlers en vuurgarnalen kunnen best bij axolotls, dat zijn snacks voor ze. Hou wel in de gaten dat de guppen de axo's niet gaan lastigvallen door aan de kieuwen ga gaan happen.
Appelslakken kunnen ook wel, maar als het in de bek van de axo past dan wordt het problematisch, omdat ze de slakken niet kunnen doorslikken.

Salasander

Appelslakken (Pomacea bridgesii) zijn warm water slakken die normaal toch rond de 22°C moeten gehouden worden wil je ze een lange tijd houden. Ze kunnen 4 jaar oud worden. Bij hogere temperaturen leven ze minder lang maar kweken ze wel meer. Vind het zeer leuke dieren, alleen als je een klein aquarium hebt en er sterft een slak is de bak direct vervuilt.