Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



High five

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maxim

High five :D

A34

Leuke foto Maxim.. Je mos ziet er ook gezond mooi groen uit!!  Wat is dat voor een rare schim rechts onder in de hoek eigenlijk?

joost.v.wijk

Lijkt een klauwkikkertje...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

A34

Maken ze nooit ruzie Maxim?

Maxim

Citaat van: Jeroen op april 01, 2011, 04:37:50 PM
Maken ze nooit ruzie Maxim?

ja dat is een kikkertje ik heb er maar 4 ervan

ja ze maken ruzie als ik ze eten geef dan zou die Pleurodeles durven bijten naar de kikker  :D

A34

#5
Soorten bij elkaar in zo een kleine omgeving kan vaak tot onderlinge stress leiden Maxim, wat ten koste gaat van de gezondheid van je dieren.. Het wordt dan ook aangeraden om soorten dieren apart te houden.  Voor de rest leuke foto!!  :) En veel succes met de zoektocht van je nieuwe dieren!

Maxim

ja dat is een foto van vorige week ik heb mijn salamanders en kikkers gisteren in een bak van 200L gelegd  ;)

A34

In de natuur kunnen de dieren elkaar nog uit de weg gaan als ze er genoeg van hebben. In een bak wordt dit natuurlijk al iets lastiger. Persoonlijk zou ik de dieren scheiden.

robkeulers

Salamanders en kikkers mixen is geen goed idee voor beide diersoorten. Kijk even hier (klikkerdeklik) voor voorbeelden wat er allemaal kan gebeuren


Maxim

Citaat van: Rob Keulers op april 01, 2011, 05:32:59 PM
Salamanders en kikkers mixen is geen goed idee voor beide diersoorten. Kijk even hier (klikkerdeklik) voor voorbeelden wat er allemaal kan gebeuren



ik heb er anders geen problemen mee

Coen Deurloo

Citaat van: maxim op april 02, 2011, 08:08:28 AM
Citaat van: Rob Keulers op april 01, 2011, 05:32:59 PM
Salamanders en kikkers mixen is geen goed idee voor beide diersoorten. Kijk even hier (klikkerdeklik) voor voorbeelden wat er allemaal kan gebeuren



ik heb er anders geen problemen mee

Het gaat er dan ook om of de dieren er problemen mee hebben, en je geeft zelf al aan dat ze dat hebben...

Maxim

Citaat van: Coen Deurloo op april 02, 2011, 04:06:24 PM
Citaat van: maxim op april 02, 2011, 08:08:28 AM
Citaat van: Rob Keulers op april 01, 2011, 05:32:59 PM
Salamanders en kikkers mixen is geen goed idee voor beide diersoorten. Kijk even hier (klikkerdeklik) voor voorbeelden wat er allemaal kan gebeuren



ik heb er anders geen problemen mee

Het gaat er dan ook om of de dieren er problemen mee hebben, en je geeft zelf al aan dat ze dat hebben...


ik heb die kikkers al 3 jaar en ze leven nog altijd met mijn salamanders

A34

Citaat van: maxim op april 02, 2011, 04:12:42 PM
Citaat van: Coen Deurloo op april 02, 2011, 04:06:24 PM
Citaat van: maxim op april 02, 2011, 08:08:28 AM
Citaat van: Rob Keulers op april 01, 2011, 05:32:59 PM
Salamanders en kikkers mixen is geen goed idee voor beide diersoorten. Kijk even hier (klikkerdeklik) voor voorbeelden wat er allemaal kan gebeuren



ik heb er anders geen problemen mee

Het gaat er dan ook om of de dieren er problemen mee hebben, en je geeft zelf al aan dat ze dat hebben...


ik heb die kikkers al 3 jaar en ze leven nog altijd met mijn salamanders


Hoe ga je de rest dan houden Maxim?

joost.v.wijk

Dieren mixen kan honderd keer goed gaan, maar hoeft maar 1 keer fout te gaan. Je zegt zelf al dat de Pleurodeles hapt naar de kikkertjes. Er blijft niet veel van over als dit een keer raak is.

Bovendien houden Pleurodeles van koel water, en zijn dwergklauwkikkertjes tropische dieren, en kun je beter warmer houden. Om die reden zijn ze ook niet te combineren.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Maxim

Citaat van: joost.v.wijk op april 03, 2011, 07:25:50 AM
Dieren mixen kan honderd keer goed gaan, maar hoeft maar 1 keer fout te gaan. Je zegt zelf al dat de Pleurodeles hapt naar de kikkertjes. Er blijft niet veel van over als dit een keer raak is.

Bovendien houden Pleurodeles van koel water, en zijn dwergklauwkikkertjes tropische dieren, en kun je beter warmer houden. Om die reden zijn ze ook niet te combineren.

ok ik ga die kikkertjes in een andere bak steken met verwarming bedankt !!!!