kweicho onder de douche

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Hier een paar foto's van mijn kweicho's grote vorm
Ze gaan niet meer terug naar het landdeel. Het mannetje is volledig aquatiel en zit op de bodem. De vrouwtjes liggen de hele dag onder de douche. Ze hebben apart gedrag valt me op. Voorzichtig wordt het bronmos geinspecteerd of ze daar eitjes willen gaan leggen
Ze zitten in een bak half water en half landdeel met een glasplaat in het midden. De zon schijnt door mijn polycarbonaatdak een groot deel van de dag op de bak waardor het overdag 20 graden is maar snachts tot 10 afkoelt en dat is wat ik wou nabootsen. En nu maar hopen op eieren
Kijk eens bij foto 1 naar de cloaca van het vrouwtje.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

Hoe groot zijn ze...ze lijken een stuk groter dan die van mij...

Harry

Ja dat klopt dit is de nieuwe vorm. Komt voor in het overgangsgebeid tissen Kweico's en shanjing. Ik weet nog niet of deze vorm al een naam heeft. De dieren van de gewone vorm zijn een stuk kleiner en qua gedrag meer aquatiel, terwijl het gedrag van deze vorm meer naar shanjing toe gaat.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

De dieren zitten nog steeds in bovenvermelde setting. Bij beide kweichosoorten is het mannetje volledig aquatiel en actief, maar de vrouwtjes blijven alleen  lui langdurig onder de douche hangen (net als bij de mensen), terwijl het er als de zon schijnt toch gouw 22 graden wordt. Ofwel de vrouwtjes willen nog niet echt zinken, maar zien er wel prachtig uit.
Als ik de grote en kleine vorm vergelijk, vindt ik dat de vrouwtjes van de grote vorm meer shanjing gedrag vertonen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Maxim

Citaat van: Harry Dresens op april 16, 2011, 07:18:57 AM
De dieren zitten nog steeds in bovenvermelde setting. Bij beide kweichosoorten is het mannetje volledig aquatiel en actief, maar de vrouwtjes blijven alleen  lui langdurig onder de douche hangen (net als bij de mensen), terwijl het er als de zon schijnt toch gouw 22 graden wordt. Ofwel de vrouwtjes willen nog niet echt zinken, maar zien er wel prachtig uit.
Als ik de grote en kleine vorm vergelijk, vindt ik dat de vrouwtjes van de grote vorm meer shanjing gedrag vertonen.

ik zou ook willen beginnen met zulke soort maar wat eet dat allemaal van voeding ?

Pamela


Maxim

Citaat van: maxim op april 17, 2011, 09:07:05 AM
Citaat van: Harry Dresens op april 16, 2011, 07:18:57 AM
De dieren zitten nog steeds in bovenvermelde setting. Bij beide kweichosoorten is het mannetje volledig aquatiel en actief, maar de vrouwtjes blijven alleen  lui langdurig onder de douche hangen (net als bij de mensen), terwijl het er als de zon schijnt toch gouw 22 graden wordt. Ofwel de vrouwtjes willen nog niet echt zinken, maar zien er wel prachtig uit.
Als ik de grote en kleine vorm vergelijk, vindt ik dat de vrouwtjes van de grote vorm meer shanjing gedrag vertonen.

ik zou ook willen beginnen met zulke soort maar wat eet dat allemaal van voeding ?
heeft er iemand daar een kweek van die soort die hij of zij wilt verkopen ?   

joost.v.wijk

Deze soort wordt nog maar erg weinig gekweekt. Misschien kun je eerst ervaring op doen met T. verrucosus?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Maxim

Citaat van: joost.v.wijk op april 17, 2011, 03:10:02 PM
Deze soort wordt nog maar erg weinig gekweekt. Misschien kun je eerst ervaring op doen met T. verrucosus?

ok en wie kweekt zulke soort ?  

robkeulers

Ik heb je de ledenlijst én de KN-lijst gestuurd omdat je lid bent geworden. ALs je op de KN-lijst kijkt zie je wie er mee gekweekt heeft afgelopen jaar, en in de ledenlijst zie je de adresgegevens. Even bij elkaar zoeken dus.

Maar op dit moment geef ik je weinig kans, de mensen die er mee kweken zullen nu enkel larven hebben denk ik. In het najaar heb je meer kans. Maar goed, als je meer wil weten over verrucosus of verkrijgbaarheid moet je daar een eigen topic over aanmaken, dit is het topic over de kweekpogingen van de T. kweichowensis van Harry.