L. boscai

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Misschien lukt het je ook eens een foto te maken van de staart van het mannetje boscai. Door de spiegeling van de zon door het dak en het glas lukt mij dat niet.
Het mannetje heeft aan het einde van de staart een witte vlek in de waterfase. Zo kun je met zekerheid zien dat het een mannetje is bij twijfel. (verder natuurlijk ook aan de bouw en cloaca) en verder kun je hiermee duidelijk italicusmannetjes en boscaimannetjes onderscheiden, want die lijken nogal opelkaar.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Roel

Volgens mij is dat al redelijk goed te zien op de tweede foto van de eerst geplaatste serie. Maar ik zal nog meerdere pogingen wagen.

Harry

Hier een foto van een boscai die bijna uitkomt

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Roel

Zover ben ik nog niet. Net terug uit de Ardennen. met hele mooie pics. volgen nog op Sala's in het wild

Hein



Ben vandaag bij Harry geweest, heeft mij in het verleden ook altijd belangeloos geholpen.
Heb van hem meegekregen , larven Lissatriton italicus en boscai, tevens eitjes van andere soorten .

Moet zeggen dat hij het keurig voor mekaar heeft.

Met vriendelijke groeten Hein.

Pamela

Hallo Hein,,

Leuk dat je blij bent met je larven. Leuk om je weer eens te zien.

gr
Pam

Roel

 :D :D :D :D
In het licht van de schijnwerper heb ik net de eerste larf weg zien schieten tussen de wirwar van de waterpest!
Was eerst bang dat het niet zou lukken het duurde nogal even voordat ik wat weg zag flitsen.
Nu nog groot zien te brengen.
:D :D :D :D :D

alphamale

Gefeliciteerd! Niet door de gootsteen spoelen hè?  ;)

Harry

De opkweek gaat tot nu toe bij mij en Hein prima zonder uitval. Ze zijn niet lastig.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Roel

Gefeliciteerd! Niet door de gootsteen spoelen hè?  Knipoog

Gelukkig geen gootsteen in de schuur. Heb inmiddels al wat meer larven gezien, gaat de goede kant op!

Harry

Hoe gaat het Roel met de boscai. Al veel larven?
Bij mij blijft het op de 40 larven die ik van mijn eigen vrouwtje heb. De andere 2 vrouwtjes hebben niet afgezet. Maar gelukkig is dit wel genoeg voor een goede voortzetting van de soort. Opkweek is eenvoudig gebleken en gelijk aan italicus en ophryticus. Kleine larven, maar niet zo kwetsbaar. Ondanks enkele hydra's in mijn bakken. gewoon volstorten met goede watervlooien tot de larven tubifex eten en dan gaat de rest vanzelf.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Roel

Even een tijdje weg geweest naar de Oosterburen en goed verkouden terug gekomen dus niet erg actief geweest de laatste tijd. Het gaat goed mag in ieder geval niet mopperen. Door de dichte begroeiing in de bak zie ik er nog niet zoveel maar wat ik gezien heb hebben in ieder geval al 4 poten en groeien.
Voer momenteel idd ook alleen vlooien maar de enchytreën kweek begint ook al aardig aan te slaan.

Harry

De eerste dieren zijn inmiddels op het land. Erg klein. Maar dat wist ik al van vorige keren

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

kevin

Ziet er goed uit Harry.
Derest van de opkweek zal ook vast wel lukken.

alphamale

Goed bezig. Vond het mooie dieren om te zien.