Het voorjaar goed hier niet erg goed

Jari B

Gister avond heb ik een van de twee Ommatotriton ophryticus dood uit mijn vijver van mijn buitenterrarium opgevist. Hij lag schuin in het water met zijn buik naar boven ongeveer halverwege de diepte. Ik denk dat het de man is, ik vind het dier zelf er wat mager uit zien maar niet vel over been. De staart was niet verhoogd maar was nog steeds in de land fase en had ook nog geen kam. Dat vind ik zelf best raar voor deze tijd van het jaar en hij heeft gewoon in het buitenterrarium overwinterd. De dobrogicus en marmoratus in mijn vijver heb ik wel vaak zien paren maar ik heb nog geen enkel eitje gevonden. Terwijl ik vorig jaar in maart al vele vrouwtjes eitjes zag leggen en de planten zaten er dan ook helemaal vol mee. Ik denk dat dit een gevolg is van de slechte winter die we hebben gehad. Omdat het al vroeg boven de 10 graden was en toen er voor een week of twee vorst weer overheen kwam. In die periode voor die vorst zag ik ze massaal in het water zitten en paren. Ik hoop dat het bij de rest van jullie beter gaat in de buitenterraria.

alibombali

Dat is behoorlijk balen..maar je bent in het algemeen al een paar jaar goed bezig en je zult zien dat op de lange duur dat word uitbetaald.. ;) ;) ;)

Jari B

Ja dat klopt, en het is daar toch natuurlijke selectie buiten. Hopen dat er binnen bij mijn andere soorten nog verrassingen komen.

robkeulers

Iedereen binnen de hobby heeft wel eens een flinke tegenvaller. Ik vind het in elk geval een sterke zet van je dat je ook de tegenvallers op het forum plaatst. Lang niet iedereen heeft de 'ballen' om dat te doen.

De meevallers komen vanzelf ook weer, succes!