Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Salamanders in de dierenwinkel

DaanenLuukEgberts

Ik was vandaag in een aquarium speciaalzaak om wat tubifex te kopen voor mijn popei's ;D en daar hadden ze dus ook salamanders. Ik vroeg dus of het wildvangst was zij zeiden dat het dieren die in het land waar ze oorspronkelijk leven gekweekt waren in grote meren. Kan dit kloppen? Ze hadden er trouwens ook veel albino klauwkikkers.

Harry

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DaanenLuukEgberts

Nee, ik heb geen foto op de bak stond vuurbuiksalamander en hongkongsalamander. Ze hadden geen land en er  was geen begroeing in de bak.

robkeulers

De ribbensalamanders zie je als nakweek wel eens opduiken bij ons in het zuiden in de dierenwinkels. Alle aziaten zijn allemaal wildvang. Het vangen is namelijk vele malen goedkoper dan ze kweken.

Enkele triturus-soorten (zoals dobrogicus) zullen waarschijnlijk nakweek zijn, maar alle US-soorten en aziaten zijn gewoon wildvang.

DaanenLuukEgberts

Dus het zal waarschijnlijk niet kloppen wat die man zei. Hij zei dat ze waren gekweekt in grote meren. :-\
Ook zei hij dat ze helemaal niet agressief waren en dat ze goed bij de vissen konden.

Coen Deurloo

Gekweekt in grote meren...das gewoon een ander woord voor wildvang :) Ze worden wel innovatief in het omschrijven zeg! Straks eten we nog gekweekte vis uit de zee ;)

DaanenLuukEgberts

Weten jullie mischien wat voor soort het was? :-\

Coen Deurloo

André

Er wordt met vis soorten toch wel in grote bassins gekweekt?

Ik geloof ook niet dat het met salamanders gebeurd, maar dat zal de verkoper wel vertellen als hij de herkomst niet weet.

DaanenLuukEgberts

Ik denk dat het P. hongkongensis was want op de bak stond vuurbuik en hongkong en hier leken ze ook wel op ;D maar ik weet het niet helemaal zeker. We gaan er binnenkort weer eens naartoe ik zal dan wel een foto maken. ;D

Coen Deurloo

Citaat van: André op april 14, 2011, 04:37:27 PM
Er wordt met vis soorten toch wel in grote bassins gekweekt?

Ik geloof ook niet dat het met salamanders gebeurd, maar dat zal de verkoper wel vertellen als hij de herkomst niet weet.

Jazeker, ik bedoelde het meer als grapje...het betreft hier vrijwel zeker wildvang uit die 'grote meren', onder het mom dat het gekweekt is...ja zo kan ik het ook :)

alphamale

DaanenLuukEgberts

We gaan binnenkort weer een naar de winkel, voor levend tubifex, we zullen wat foto's maken als we erzijn. ;D

DaanenLuukEgberts

We gingen de levende tubifex ophalen vandaag en toen heb ik wat foto's gemaakt met mijn mobiel van de salamanders. ;D

alphamale

Bij die tweede foto heeft de voorste salamander lichtere strepen/vlekken op de flank. Hadden ze dat beiden? Die bovenste lijkt mij idd een Paramesotriton, maar ik ben zelf nog een leek. Ik dacht alleen, dat deze geen tekening op de flanken hadden. Van die "voorste" salamander durf ik het dus niet te zeggen. Er zijn er gelukkig genoeg, die er veel meer over weten. Ik kan het echter niet laten om mee te denken...