Grootste?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale

Misschien voor sommigen een belachelijke vraag, maar ik stel hem "lekker" toch: Wat is de grootste Tylototriton-soort die te verkrijgen is voor de hobby? Ik heb namelijk al afwijkende antwoorden op deze vraag gekregen tijdens de huiskamerbijeenkomst bij Rob.

Ik heb ze nu diverse malen gezien en ik vind het erg mooie monsterjes. Ik heb er drie bakken bij en ik zou er graag één willen vullen met deze soort. Als ik weet welke de grootste is, dan kan ik mezelf van informatie voorzien en alle voorbereidingen treffen voor het uitbreiden van de hobby. Eindelijk dieren die ik zelf heb uitgekozen en niet mijn vriendin  ;). Ik hoor het graag!


petro pees

Een van de grotere is T.shanjing dan heb ik het niet over degene van Alex(kleine variant),maar over die ik een aantal jaren terug had.
Die waren beduidend groter.
Meen wel te weten dat er tot nog toe geen nakomelingen van zijn,heb overigings de grotere al jaren niet meer waargenomen.
De T.kweichonensis is ook een grof gebouwd soort en daarmee één van de grotere.
Het zijn inderdaad mooie dieren,het leuke van(vooral shanjing)hun is dat ze niet schrikachtig zijn en al gauw
erg "tam"worden. 
Tylototriton Shanjing

joost.v.wijk

Citaat van: petro pees op april 21, 2011, 06:24:03 AM
Het zijn inderdaad mooie dieren,het leuke van(vooral shanjing)hun is dat ze niet schrikachtig zijn en al gauw
erg "tam"worden. 

Hier zit m'n shanjing juist constant verscholen, terwijl de kweicho's (zowel de jongen als volwassen dieren) open en bloot door be bak stappen.

Overigens ben ik benieuwd hoe groot die shanjing was Petro.

De lichte vorm van de verrucosus kan ook al tegen de 24 cm. zitten.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

petro pees

De T.shanjings die ik indertijd had waren zo'n 20 cm en meer.
De grootste uit die tijd zat bij iemand anders en die was 24cm of 25cm dat weet
ik eerlijk gezegd niet meer.
En Joost dat die van jou zich verbergen begrijp ik. ;D
Petro
Tylototriton Shanjing

alphamale

Citaat van: joost.v.wijk op april 21, 2011, 07:21:17 AM
De lichte vorm van de verrucosus kan ook al tegen de 24 cm. zitten.

Kijk, dat zijn maten waar ik blij van word! Is deze soort goed te houden en valt hij überhaupt te verkrijgen? 

robkeulers

Die lichte vorm is zo goed als niet verkrijgbaar.

Ik denk de enige Tylototriton-soort die wat groter wordt én zo nu en dan op hele kleine schaal verkrijgbaar is, de T. kweichowensis is.

De shanjing waar Petro over spreekt heb ik de laatste jaren niet meer gezien.

Anthony

I have verrucosus that are 25cm.

alphamale

May I ask you where you got it Anthony?

Anthony

I have them a long time some of them are over 10 years old.

alphamale

Did you ever have any offspring?