Kweekpoging T. kweichowensis 2011

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

alibombali

Mijn Sjangjings zijn al weken met het warme weer aktief, maar mijn Kweiko's beginnen vandaag (met het lage druk gebied) pas te wandelen..

DannyS

Dat is wel grappig. Mijn kweichows zijn ook enorme luibakken, al staan ze binnen.
Ze zitten nog gewoon op het land, terwijl het vrouwtje moddervet is... behoorlijk frustrerend.
Hopelijk gaat het bij jou wat beter :)

joost.v.wijk

Mijn dieren zijn altijd actief. Weer of geen weer. Zowel de volwassen dieren (of ze nou op land zaten of in het water) als de 1 jaar oude dieren.

Ik heb verder nog geen paringen meer gezien, de dieren zijn nog wel steeds actief in het water, en komen niet meer op het landgedeelte.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Harry

Mijn dieren zijn door de hoge temperaturen al sinds half april actief. Alleen heb ik waarschijnlijk de eieren niet gezien omdat ik vrij moeilijk in de bak kan kijken omdat die hoog staat. Er zwemmen namelijk al een tijdje een paar larven rond. De rest heb ik waarschijnlijk per ongeluk afgezogen met het dagelijks verversen van het water. Maar misschien zaten er wel eitjes van een andere soort nog tussen de waterplanten. Dus ff afwachten wat die larven voor soort worden. Ze lijken er overigens wel op maar ik kan het niet met zekerheid zeggen, vandaar dat ik het niet heb gepost. Een paar jaar geleden had ik ook de eieren van shanjing niet gezien en had plots 30 larven.

Overigens heb ik 3 mannen tot afgelopen week op het land gehouden omdat ik er teveel heb. Toen ik er eentje bijgooide werd die superactief. Ik denk dat ik de andere mannen te vroeg in het water heb laten gaan.

Apart houden van mannen en vrouwen maakt de mannen wel superactief heb ik gezien
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

De rest van de week Tylo-weer..ik ben benieuwd of er Kweiko aktie komt....

alibombali

Nog steeds geen geweldige Kweiko-kweek-verhalen...ik had eigenlijk verwacht dat er dit jaar zo'n 4 a 5 mensen met de Kweiko's zouden kweken...dat zal wel volgend jaar worden vrees ik.....

joost.v.wijk

Het is hier ook vrij stil helaas. Op zich niet erg, ik heb genoeg beesten om op te kweken op dit moment  :D
Maar een tweede keer kweken zou zeker mooi wezen. Gelukkig is de zomer nog niet voorbij, en hoop ik dat er nog een flinke periode met mooi weer aan komt.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

De laatste paar dagen vertoefde het trio steeds meer op land (met name de mannen). Ik heb besloten om ze weer in een landbak te zetten. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Het leek goed toen ze van het voorjaar het water in gingen, maar het mocht helaas niet baten. Gelukkig heb ik het nog steeds druk met kweken en opkweken van verschillende Cynops, dus vervelen doe ik toch niet.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

MartinS

Toch jammer Joost, maar zoals je zegt volgend jaar beter! Het gevoel van voldoening is dan alleen maar groter  ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

joost.v.wijk

Volgend jaar toch weer andere dingen proberen, om er achter te komen wat nu de trigger is.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Misschien wat "Barry White" opzetten...