Herpetofauna / habitat - Franse pyrineeën & Noord Spanje

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Ok, dan is het landschap op die foto toch groter dan ik dacht. Je verkijkt je er gauw op. Het had net zo goed een close-up kunnen wezen van bemoste rotsen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Harry

Mooie gevarierde trip zeg. Zo te zien waren jullie goed voorbereid want jullie hebben toch best wel veel gevonden. En zeker mooie foto's
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

joost.v.wijk

Hier de foto van Kenny die niet wou draaien:


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

#18
Citaat van: Harry Dresens op april 23, 2011, 07:18:04 PM
Mooie gevarierde trip zeg. Zo te zien waren jullie goed voorbereid want jullie hebben toch best wel veel gevonden. En zeker mooie foto's


Dat was het zeker, we wisten een paar exacte spots en hebben enkele dingen zelf nog ontdekt. Maar eu...er volgt nog hoor  ;)

De spotlist:

Alytes obstetricans obstetricans dikkopjes (sp)
Discoglossus sp. dikkopjes (fr)
Rana dalmatica (fr)
Rana temporaria (fr en sp)
Bufo bufo (fr)

Salamandra salamandra fastuosa (fr en sp)
Salamandra salamandra bernardezi (sp)
Salamandra salamandra alfredschmidti (sp)
Salamandra salamandra fastuosa x  bejarae (natuurlijke kruising) (sp)
Lissotriton helveticus helveticus (fr)
Lissotriton helveticus alonsoi (sp)
Triturus marmoratus (fr en sp)
Triturus cristatus (fr)
Triturus marmoratus x cristatus (= Triturus blazii) (fr)
Ichtyosaura alpestris alpestris (fr)
Calotriton asper (fr)

Vipera aspis (fr en sp)
Podarcis muralis (fr en sp)
Lacerta bilineata (fr)
Iberolacerta monticola cantabrica (sp)
Anguis fragilis fragilis (fr)

Jammer dat we geen Triturus pygmaeus, Chioglossa lusitanica en Ichtyosaura alpestris cyreni gezien hebben.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Heb je Hugo trouwens wel weer mee terug genomen? Hij heeft hier nog niet gereageerd...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Citaat van: joost.v.wijk op april 23, 2011, 07:40:34 PM
Heb je Hugo trouwens wel weer mee terug genomen? Hij heeft hier nog niet gereageerd...

Die heeft het even heel erg druk, komt vanzelf weer opduiken. Hij heeft ook nog wat leuke foto's... ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

robkeulers

Ik heb tijdens mijn werk met google maps en o.a. amphibiaweb.org op de achtergrond mogen meezoeken naar locaties, en heb me daarbij erg vermaakt. Ik hoop dat je telefoonrekening een beetje meevalt ;)

De foto's zijn prachtig, maar ben van jou niet anders gewend.

Ga je de anekdote ook nog vertellen, of blijft het bij de succesverhalen?  :D

naeff002

Dat moet zeker een geweldige trip zijn geweest. Schitterende soorten
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Kenny

Citaat van: Rob Keulers op april 23, 2011, 08:47:20 PM
Ga je de anekdote ook nog vertellen, of blijft het bij de succesverhalen?  :D

Hahaha bastard  ;D
ok ok...op het eind van de trip gingen we nog 2daagjes uitwaaien in Biarritz...althans dat was het plan...aangekomen in Biarritz verdween onze sleutel van de camper op de een of andere manier, blijft echt een raadsel.
Daar zaten we dan...VAST op een camping, gelukkig was de camper wel open maar konden we hem dus niet afsluiten, acrobatisch als ik ben  ;D ;D ;D deed ik de camper van binnenuit op slot en klom er via het dakraam terug in, kwestie van geen dagen in dat ding te moeten blijven.

Sleutel dus kwijt...bellen met de verhuurfirma...sleuteltje opsturen met spoedpost...zaterdag ging die op de post maar zondag werkt die natuurlijk niet. Uit pure miserie zijn we dan tot dinsdag daar gebleven. Kost ons wel een leuke duit zo'n sleutel met afstandsbediening...

Een ding is zeker...je maakt dit beter mee op een camping in Biarritz (verschrikkelijk veel vrouwelijk schoon!) dan ergens in de middle of nowhere in de pyreneeën waar ze de post nog met de berggeit opsturen ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Citaat van: Kenny op april 23, 2011, 07:48:14 PM
Citaat van: joost.v.wijk op april 23, 2011, 07:40:34 PM
Heb je Hugo trouwens wel weer mee terug genomen? Hij heeft hier nog niet gereageerd...

Die heeft het even heel erg druk, komt vanzelf weer opduiken. Hij heeft ook nog wat leuke foto's... ;D

Citaat van: Kenny op april 23, 2011, 09:09:45 PM
Een ding is zeker...je maakt dit beter mee op een camping in Biarritz (verschrikkelijk veel vrouwelijk schoon!) dan ergens in de middle of nowhere in de pyreneeën waar ze de post nog met de berggeit opsturen ;)


:D :D :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Op welke camping in Biarritz zat je? Ik ben daar ook wel eens geweest, geen vervelende omgeving als gezonde twintiger inderdaad ;).

Kenny

Citaat van: Coen Deurloo op april 24, 2011, 08:12:53 AM
Op welke camping in Biarritz zat je? Ik ben daar ook wel eens geweest, geen vervelende omgeving als gezonde twintiger inderdaad ;).

Op camping-biarritz  ;D 4jaar geleden was ik er ook al eens met de tent verzeild geraakt
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

#27
Ok next stop was op het wilde weg, we zagen op de kaart een mooi gebied en dachten..laten we daar eens een kijkje gaan nemen, hier kwam volgens verspreidingskaarten fastuosa voor. Een paar honderd meter het bos in kwamen we een stroompje tegen die het pad overliep en daar zaten dus enkele vrouwen larven te deponeren. Deze dieren waren opvallend kleiner dan de franse fastuosa die we zagen, eerder formaat van een bernardezi.










De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

weer eentje die niet wou draaien via imageshack dus dan maar via bijlage...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Op naar de glacial lakes hoog in de bergen vonden we deze leukerd. Ik had toen net Rob aan de lijn  ;D dus moest hem ff hangen want deze groenerd was nogal bijtgraag en vliegensvlug. (mannetje Iberolacerta monticola cantabrica, thanks to Wouter Beukema voor de determinatie)












De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.