Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



2 dagen Ardennen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DaanenLuukEgberts

We zijn van donderdag tot vrijdag naar de Ardennen geweest naar Sy in de gemeente Ferrieres en we hoopte daar om wat herpetofauna te spotten, maar 2 dagen waren erg kort. De eerste dag veel kikkervisjes in een beekje gevonden tijdens een wandeling, maar jammer genoeg geen salamanders. De tweede dag (vrijdag) gingen we s'morgens kajakken en daarna naar huis was het plan. Het kajakken was leuk, maar ik en mijn broertje vonden het wel jammer dat we helemaal geen salamanders hadden gezien, want stiekem hadden we wel een beetje gehoopt op S.s.terrestris ondanks het droge weer. Op de terugweg kwamen we nog langs Esneux (15 km onder Luik), daar besloten we om nog een keer te proberen om wat herpetofauna te spotten. Maar we wisten niet of er wel wat zat, of waar het zat :(. Na een paar kilometer lopen werd het steeds natter en uiteindelijk kwamen we bij een bijna uitgedroogd beekje, met nog een paar kleine plasjes water. Maar toen mijn broertje een steen optilde in het grootste plasje kwamen daar direct 2 S.s.terrestris larven onder uit. :) Toen we verder zochten bleken er heel veel larven daar te zijn, maar door het droge weer hebben we jammer genoeg geen volwassen exemplaren gevonden. We hebben op dezelfde plek ook nog een Rana temporaia gevonden. Dus toch nog een geslaagde Ardennen trip. ;D

P.S. foto's komen later.

Groetjes Daan en Luuk ;D

DaanenLuukEgberts

Hier een paar foto's van de S.s.terrestris larven + biotoop. ;D

sannie

super mooie foto's ^^ in ieder geval een geslaagde trip als ik het zo hoor!