Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Beesten

A34

Citaat van: MartinS op september 25, 2011, 05:06:03 PM
Je hebt het netjes voor elkaar Niels! Toch een genot als je een netjes ingerichte kamer in kunt lopen.

Helemaal mee eens. Heb je aan de andere kant net zo een volle dubbele stelling?

alphamale

Ook een dubbele stelling. Ik heb nu enkel de cranwelli, de gastrotheca's en de axo's beneden staan. Voorlopig hebben we (op nog één soort na) genoeg beesten. Sowieso hebben we enkele financiële uitdagingen achter de rug en een paar nog voor de boeg. Nu is het allemaal nog goed te doen, maar als we zo blijven groeien moeten we een hoop dingen gaan laten. Daar wil ik voor passen.

A34

Citaat van: Niels D op september 25, 2011, 05:25:52 PM
Ook een dubbele stelling. Ik heb nu enkel de cranwelli, de gastrotheca's en de axo's beneden staan. Voorlopig hebben we (op nog één soort na) genoeg beesten. Sowieso hebben we enkele financiële uitdagingen achter de rug en een paar nog voor de boeg. Nu is het allemaal nog goed te doen, maar als we zo blijven groeien moeten we een hoop dingen gaan laten. Daar wil ik voor passen.

Dan wens ik je daar nog veel succes mee. De versteviging in het midden gedeelte heb ik precies ook zo gemaakt. Dit verstevigd naar mijn gevoel echt wel veel! Helaas ben ik van een stelling de koppelstukken kwijt geraakt. Deze staat dan ook nog laag, maar dit belemmerd mijn ruimte helaas.

Dus bij deze als iemand nog koppelstukken heeft om de stelling de hoogte in te kunnen laten gaan hoor ik dat graag! :)

bouffonne

Dus bij deze als iemand nog koppelstukken heeft om de stelling de hoogte in te kunnen laten gaan hoor ik dat graag!

Misschien heb ik ze nog voor jouw.
Ik heb het regaal afgebroken,
onderdelen moeten hier nog ergens zijn.
Ik zal ze voor je zoeken.

A34

Citaat van: bouffonne op september 25, 2011, 05:59:43 PM
Dus bij deze als iemand nog koppelstukken heeft om de stelling de hoogte in te kunnen laten gaan hoor ik dat graag!

Misschien heb ik ze nog voor jouw.
Ik heb het regaal afgebroken,
onderdelen moeten hier nog ergens zijn.
Ik zal ze voor je zoeken.

Hey thanks Silvia! Het zijn 10 cm kleine plaatjes. Dat zou echt geweldig zijn!

bouffonne

Citaat van: Niels D op september 25, 2011, 05:25:52 PM

En welk soort wil je dan nog graag hebben? :D :D

alphamale

Citaat van: Niels D op september 25, 2011, 04:35:45 PM
Ik ben overigens al enige tijd aan het uitzoeken welke Rhinella soort wij hebben zitten. Hoogstwaarschijnlijk humboldti, als je het mij vraagt, dus ik hou het voorlopig op die soort. Kweken zal waarschijnlijk toch niet lukken. Wel erg leuke beesies.

Ik heb inmiddels contact met een Braziliaanse wetenschapster die een artikel over het Rhinella granulosus complex heeft geschreven samen met anderen. Het betreft Patricia Narvaes en ze gaat met behulp van de foto's die ik haar gestuurd heb mij proberen te helpen. Ik ben benieuwd.

alphamale

Als eerste heb ik mijn lang verwachte antwoord: De padden zijn idd Rhinella/Bufo humboldti. Ten tweede verbaas ik me erover, dat de NK 2011 carnifex en dobrogicus al een klein begin van een kam krijgen. Ik had niet verwacht dat dit zo snel zou gaan. Betekent dit, dat we misschien volgend jaar amplexus ed kunnen verwachten? De mannen van beide soorten zijn rond de 11 centimeter.

joost.v.wijk

Amplexus hoef je bij deze niet te verwachten  :D :D :D  Paringen etc wel, helemaal dobro's kunnen binnen een jaar volwassen zijn en voor nageslacht zorgen.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Een paring zonder amplexus. Wat saai zeg. Doe je al die moeite voor zo'n mooie kam, krijg je niet eens wat actie. Ik neem aan dat ze wel met de staart gaan zwaaien.

joost.v.wijk

Inderdaad. Zelf vind ik dit indrukwekkender om te zien dan ribben in amplexus.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Vandaag bij Sergé S.i.infraimmaculata gehaald. Uiteraard heb ik mijn ogen uitgekeken, want hij heeft echt hele mooie dieren. Kimmy en ik zijn heel erg gelukkig met onze nieuwe aanwinsten, want dit zijn toch wel machtige beesten. Ik vind Salamandra soorten sowieso fantastisch, maar het feit dat infraimaculata zo groot wordt is nog geweldiger. De foto stelt niet zoveel voor, daar we ze niet teveel wilden storen na de reis en we met het deksel open continue bonenkevers moesten tegenhouden.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jeroen.S

Uiteraard geweldige dieren Niels. Dus die kilo's loss per 5 euro kunnen jou kant op?  ;D

bouffonne

Wow, dat zijn inderdaad hele mooie dieren.
Ik neem aan dat dit de nog ontbrekende salamander van je verlanglijstje is ;D
Heb je 1 groep of 1 koppel

MartinS

Prachtige dieren Niels!! Daar ga je op zeker veel plezier aan beleven  :P
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom