Medicatie houder en de waterdieren. is dit schadelijk?

sannie

Hoi mensjes ik zit met een vraag.
Ik heb op het moment een long ontsteking en heb hier antibiotica voor en zit verder onder de pijn bestrijding voor gekneusde ribben. maar nou is mijn vraag of ik op het moment een schadelijk object ben voor mijn waterdieren. Over het algemeen zweet je van alles uit je lichaam dus dan denk ik ook medicatie of resten hiervan. Is het veilig als ik zelf mijn dieren voeder of moet ik mijn man kennis laten maken met de dames??
Als iemand hier het antwoord op heeft graag.

Groetjes sannie

DannyS

Ik denk dat het niet zo'n probleem is. Het residu wat eventueel op de huid zit is al miniem, en als je dan ook nog je handen in het water doet lost het nog meer op.

Ik heb zelf niet echt het idee dat ik in mijn bakken half gedrogeerde dieren heb zitten, dus ik denk dat het wel meevalt. Al hebben die axo's altijd al zo'n voldane glimlach....

Ik spoel toch altijd mijn handen af onder de kraan (geen zeep!) voordat ik in de bakken ga werken, maar dat is gewoon om ze wat schoner te krijgen. Voorkomen is beter dan genezen.

sannie

thnks danny! ja afspoelen doe ik ook altijd! hoop gewoon niet dat het residu schadelijk is voor de diertjes.
ik let gewoon goed op.

Monique

Heb je gekneusde ribben van het hoesten?
In ieder geval beterschap!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

sannie

ja gekneusde tussen ribspieren en 1 gekneusde rib van het hoesten van de long ontsteking.
maar gaat wel over voordat ik een jongetje ben hoor^^
even on topic weer: heb nu diclofinac als pijnbestrijding en als dit net zo een effect geeft op mijn dieren als op mij dan worden ze nog een stuk rustiger en nog een grotere smile en dat kan al haast niet! wat een wondermiddel is dat XD