T. karelinii landfase?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

StijnH

kan niet echt informatie vinden of ik de karelinii een landfase moet geven of niet. Iemand ervaring wat het beste is?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

alibombali

Ik geef mijn Karrelinii's altijd tussen juni en september een landfase in mij n buitenterrarium...

StijnH

Citaat van: Alex Kenter op mei 14, 2011, 12:53:35 PM
Ik geef mijn Karrelinii's altijd tussen juni en september een landfase in mij n buitenterrarium...

Dus tussen juni en september, dus verblijven ze in de winter aquatiel, gaat dat in de natuur ook zo?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

alibombali

Volgens mij hebben ze in ''de natuur'' een langere land-periode..

StijnH

De landfase lijkt dus een beetje op die van de marmers. Hoe zit het met carnifex? die word door sommigen ook wel het hele jaar door aquatiel gehouden terwijl die ook een landfase hebben in het wild, Maar ze kunnen dus wel het hele jaar aquatiel gehouden worden terwijl dat als ze de keuze hebben in het wild voor een land-periode ze blijkbaar wel het land opkruipen. volgens mij hield Jef waar ik het koppel (karelinii) van heb ze ook het hele jaar door aquatiel. Had een agressief vrouwtje die na een landfase haar agressie voor een groot gedeelte kwijt was, weet niet zeker of dit met elkaar te maken heeft..

Volgens mij is het aantal karelinii houders schaars dus weet niet of iemand hier meer over te vertellen heeft..
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus