onze Cynops Chenggonensis mannen in bruidskleed

herman Overmars

Dit zijn onze 3 Cynops mannen ze zijn vol op kleur
Tylototriton Shanjing 4,5

Hugo

Herman,
Ik wil niet  ;D vervelend doen!
Maar is dat niet 3 keer hetzelfde beestje?
Of hebben ze om de beurt op precies dezelfde plek geposeerd?!  :)
Mooie die staart vooral! :)

herman Overmars

Ze zaten met z'n drieen naast elkaar voor het raam, ik hoefde alleen het foto toestel iets opzij te houden, vandaar dat het zo lijkt als je goed kijkt zie je dat de hoek net iets anders is

Kenny

En allemaal mooi op precies datzelfde steentje laten zitten, die zijn nogal afgetraind. Zonder gekheid, dat is 3x hetzelfde dier. Geen enkel dier heeft hetzelfde patroon tenzij er ook al klonen in de salamanderhobby rondzwerven  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

herman Overmars

De bovenste twee foto's zijn van het zelfde mannetje de derde is van het tweede mannetje en de foto hierbij heb ik net gemaakt van het derde mannetje

joost.v.wijk

De eerste 3 foto's zijn allen hetzelfde diertje. Kijk maar eens goed naar de vlektekening op de staart. die zijn bij alle drie hetzelfde.  ;)
De foto in de latere post is een ander exemplaar.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

sannie

ondanks dat is het wel een prachtig diertje hoor! mooie kleuren!

Harry

Hoi Herman. Je gebruikt de benaming chenggongensis. Voor zover ik weet zijn daar met uitzondering van petro en jef geen andere mannen in omloop. Ben dus benieuwd waar je dieren vandaan komen. Of is dit al volwassen nakweek van petro of oude dieren uit nakweek die ik een paar jaar geleden heb verspreid?
In ieder geval mooie mannen. dat beloofd wat. Heb je ook vrouwen?

25 graden en je krijgt honderden eitjes. Lievelings afzetmateriaal waternavel
zie:http://www.xs4all.nl/~josfon/salamandervereniging/docs/Cynops%20cyanurus%20Harry%20Dresens.pdf

Herkomst dieren nakwwek van

http://www.probreeder.com/pages/gallery.htm
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

petro pees

Tylototriton Shanjing

alibombali

joost.v.wijk

Citaat van: Alex Kenter op mei 16, 2011, 12:15:10 PM
Citaat van: petro pees op mei 16, 2011, 11:38:24 AM
Harry,dit is nakweek van mijn dieren.
Petro

Miep, Miep......Dat is snel!!!!

Nogal ja. Hoe oud zijn deze dieren nu dan? De jongen die ik heb zijn nog steeds van die kleine kriebels.

H. orientalis
L. laoensis

Harry

Wat is die herman een topkwker! Ik weet dat als je ze aquatiel opkweekt bij 25 graden ze in een jaar volwassen kunnen zijn, maar dit is wel erg snel. En bij de vorige kweek geen mannen, en nu maar liefst 3. Dat gaat de goede kant op.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

[gezeur]De nk dieren van Petro zijn C. cf. chengonggensis, zolang niemand een DNA onderzoek laat doen :)[/gezeur]

Het gaat zeker goed bij jou!

joost.v.wijk

Met een DNA test is er nog niks te zeggen. Het enige wat je ermee kan bereiken is aantonen of ze tot een andere (sub)specie horen of niet. Maar welke (sub)specie is nog steeds niet aan te tonen aangezien er praktisch geen wildvangdieren met locatie zijn.

H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Een Chinese herpetoloog waar ik contact mee heb heeft de type locality afgelopen jaar 2x bezocht. Het bekende verspreidingsgebied is maar heel klein en wordt op dit moment volop ontwikkeld...

Om een lang verhaal kort te maken, niet 1 beest gevonden!

De details ben ik een beetje kwijt, zal hem nog eens vragen..