Dikke axolotl en groeit niet echt meer...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie

Mijn leucistische axolotl blijft een beetje hangen in groei de laatste maand en is de laatste paar weken nogal aan de maat ondanks dat ik haar al op een dieet gezet heb...
Ze is ongeveer 16 cm en eigenlijk was mijn vraag of ze eieren kan dragen terwijl ik geen mannetje heb? Verstopt zijn is het niet want ze poept als de beste.
Kan het ook nog zijn dat ze inderdaad gewoon uitgegroeid is en ik haar eigenlijk toch nog teveel voer?
Ik maak me misschien druk om niks maar ik weet nog best veel niet en vraag het liever aangezien ik geen antwoord verder kon vinden.

alvast bedankt!

sannie

#1



zijn niet de beste foto's zo laat nog maar een beetje een idee met wat ik bedoel.
en ze is nooit dik geweest en ik durf te zweren dat het geen bloat is want het is alleen haar buik en verder doet ze wat ze altijd doet. eet,slaapt,zwemt,poept en maakt een zooitje in haar bak!

edit:heb het geprobeerd er anders op te zetten in de hoop dat het wel werkt. zo niet ga ik nog wat anders proberen.

André

bij mij laden de plaatjes niet, zowel in internet Explorer als in google chrome

alphamale

De foto's komen bij mij ook niet in beeld.

Ik heb het idee, dat er bij ons ook één is uitgegroeid. Deze (leucist) gaat echter vanzelf wat minder eten, terwijl de andere nog alles opslokt wat voor zijn neus wordt gehouden. We weten ook niet hoe oud de leucist is.

sannie

arg stomme fotos ook... ik kaap het systeem van mijn man vanaaf wel weer ff.
ik zelf zie ze wel weer goed erop maar ja...
ik weet ook niet hoe oud mijn leucist is maar denk wel jonger dan een jaartje.
ik heb haar in november gehaald en was ze rond de 10/11 cm groot en erg veel gegroeid is ze ook niet de laatste tijd maar een schrok op is ze zeker! alles wat ze kan eten gaat erin!

sannie

http://twitpic.com/4z14cz
http://twitpic.com/4z13np

misschien dat het zo dan werkt... anders moet het even tot vanavond wachten met de foto's.

alphamale

Nu doen ze het wel Metalsannie.  ;D Hij ziet er niet ongewoon uit, sterker nog, ze lijkt erg veel op onze leucist. De lengte is aan de kleine kant, maar misschien groeit ze nog een paar centimeter.

André

De foto's zijn nu in ieder geval te zien, lijkt mij niet echt wat om druk om te maken.
Maar ik ken het dier natuurlijk niet hoe het dier anders was, je zou misschien nog denken aan wormen.
Maar ik denk dat je je dan te veel zorgen gaat maken.

sannie

Citaat van: Niels D op mei 18, 2011, 02:27:33 PM
Nu doen ze het wel Metalsannie.  ;D   

Oeps en ik nog wel de meest lieve foto zoeken van mezelf... nou ja busted XD
maar kan het zo zijn dat ze wel eieren in haar buik kan hebben ivm volwassen worden?
had een keer vernomen dat salamanders dat kunnen hebben maar dat de eieren als er geen man in de buurt is ook weer kunnen 'oplossen' zeg maar! vergeef me ff waar ik dit vernomen heb want dat weet ik niet meer...