goudvis bij axolotl?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miepp

ik heb 2 axolotls,
ze zijn allebij nu zo`n 16 cm lang,
ik had ze in een aquarium van 1 meter bij 40 cm. maar er zat heel erg veel groen alg in
toen heb ik de tip gekregen om mijn aquarium schoon te maken met zoutwater.
dat heb ik gedaan. alleen ik was bang dat ik het zoute water er niet goed uit zou krijgen waardoor mijn axolotls dood zouden gaan als ik ze terug in mijn aquarium zou doen. daarom heb ik water in mijn aquarium gedaan en er een goudvis in gegooit. en ik dacht als die goudvis nou blijft leven dan kan ik er straks mijn axolotls ook veilig in doen. nou de goudvis leeft al een week in mijn aquarium dus ik geloof dat het zoute water er toch goed uit is, maar nu is mijn vraag ofdat ik er mijn axolotls gewoon bij die gousvis kan doen?
of kan dat niet samen?


alphamale

Zoals de meesten op dit forum zullen adviseren, geef ik het advies om nooit salamanders met andere soorten te mixen. Kijk http://www.caudata.org/cc/articles/Mixing_disasters.shtml. Er staat ook een goudvisje bij.  ;)


Ik geef mijn axo's aan de andere kant heel af en toe een gup.

André

naar alle waarschijnlijkheid neemt 1 van je axo's een goede hap en is de goudvis er geweest. verder hoor ik vaak dat goudvissen voor stress kunnen zorgen voor je axo's en dat hij aan de kiewen van de axo's kan gaan happen.
Niet echt aan te raden dus.

miepp

oke nee dan is een goudvis niet echt een aanrader:O

ik ga hem er uit halen en laat mijn 2 axo`s lekker met ze`n 2e

andrizay

Wat Niels zegt ik geef ze ook af en toe een gup..Ik sta er altijd weer van te kijken dat ze het toch voor elkaar krijgen om zo een beweeglijk visje als een gup te pakken..

alphamale

Mooi hè? Kimmy vindt het zielig, maar in de natuur wordt het eten ook niet altijd aangeboden met een pincet. Ik zie ze graag wat moeite doen.

sannie

ik gooi af en toe een jonge school guppen in mijn bak zodat ze wat beweging krijgen ook.
zo heb ik een maand geleden 13 vissen erin gedaan en zie er nog zo een stuk of 5 zwemmen en ik voer ze uiteraard ook. maar inderdaad in het begin vond ik het ook zielig maar het is een beetje gewenning ook.
nadat ik levende wormen kon voeren had ik minder moeite om de explosie guppen in onze bak is op te gaan voeren zeg maar :P lang leve de natuur.

kellydia19

vanaf wat voor grote kunnen axo's eigenlijk guppies eten? :)

joost.v.wijk

Vanaf dat het in de bek past...  :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis