wanneer en wat voor wormen de eerste keer?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miepp

mijn axolotls zijn 16 cm lang maar nog niet echt breed, ze hebben wel een goed gevulde buik maar de pootjes zijn nog erg dun. ik geef ze nu diepvries rode muggenlarve en soms levende witte mugge larven. ik vroeg me af of ik ze al wormen kon geven en zo ja wat voor worden?

Maxim

mijn axolotl is ook al ongeveer 16 cm en ik geef al regenwormen van die kleine dikke regenwormen  ;)

miepp

en waar kun je die halen?
waar kun je uberhout zo`n grote pincet kopen?

Maxim

ofwel kan je wormen zelf kweken of zelf gaan graven achter wormen ofwel naar een kweker gaan dat doe ik.
en zo een pincet kan je online kopen.

groetjes maxim

alphamale

#4
Je kan je wormen in stukjes knippen, maar met 16 cm moeten ze een hele worm wel aan kunnen. Wormen vangen gaat het gemakkelijkst met een riek oid. Zoek een grasveldje op en steek de riek in de grond. Als je vervolgens herhaaldelijk tegen de steel tikt komen de wormen vanzelf de grond uit. Zeker als de grond nog nat is na wat regen boek je resultaat.

http://www.youtube.com/results?search_query=wormen+vangen (apart filmpje uiteraard)

André

Ik ben bij mijn marmers ongeveer op 9-10 cm begonnen met wormen te voeren, en dat ging prima. Dus wormen voeren kan prima.
Ik ben zelf liever lui dat moe, als het om voeren gaat. Dus haal ik wormen in een hengelsportzaak, maar in dierenspeciaalzaken zijn ze ook nog wel eens te krijgen. Ik kies altijd voor de kleine wormen(ze hebben 2 maten)
Je kunt zoals gezegt ook pieren wippen.
Een pincet is niet persee nodig bij het voeren hoor, je kan ze ook gewoon op de bodem leggen, of in een schaaltje. Denk er wel aan dat axo's soms grind in slikken, dus alleen op de bodem voeren als je bodembedekking aangepast is op axo's

miepp

oke dank jullie wel,

ik heb heel erg fijn grind als bodem dus ik wil wel een pincet om ze te voeren,
waar kan ik die dan bestellen? en zijn die niet in de winkel te koop?

alphamale

Ik heb mijn pincet bij een aquariumzaak gehaald in Roosendaal. Volgens mij verkopen er diverse dierenzaken dergelijke spullen. Probeer het anders met de hand, want daar hebben de mijne ook geen problemen mee.

DaanenLuukEgberts

Onze salamanders zijn nu 4,5 cm en wij voeren ze ook gewoon dunne regenwormen, die knippen we dan wel eerst in een paar stukjes.

watersalamander

mijn salamandertjes zijn 5-6 cm en die krijgen hier ook zonder moeite een dikke worm weg.