Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



popei bak

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

joost.v.wijk

wat plaatjes geschoten van m'n popei bak. Deze is 150 x 60 x 55, en is speciaal voor mij op maat gemaakt (€ 650,-!!!) omdat de kant-en-klare achterwand (€ 450,-!!!) niet in de standaard bakken pastte.
Er zitten nu 5 semi adulte popei in.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

...en een kort filmpje (komen de originele kleuren beter uit  ;)

Cynops e. popei tank


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Patrick dk

Ziet er deftig uit Joost , leuk dat klimmmende kruid . Ik neem aan dat zón mooie bak toch wel in de huiskamer staat ?  ;)
C orientalis

Harry

Mooie bak! Ik ben jaloers op die bakken met die mooie achtergronden, maar ben er zelf nooit aan begonnen, omdat het me lastig schoonmaken lijkt als ik bijvoorbeeld hydra in de bak heb. Hoe doe jij dat in zo'n geval joost.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alphamale

Superbak. Volgens mij is hij mooi in balans. Waar haalt iedereen die mooie planten vandaan verdikkeme?

@Harry:

Ik weet niet van wat voor soort materiaal Joost zijn achterwand is gemaakt, maar een wand met een epoxylaag is vrij makkelijk schoon te maken. Volledig uitgeharde epoxyhars kun je met ieder schoonmaakmiddel behandelen, dus ook met kokend of zout water. Natuurazijn is ook geen enkel probleem. Je kunt bij het schoonmaken ook gerust gebruik maken van een schuursponsje.

joost.v.wijk

Citaat van: Patrick dk op mei 21, 2011, 07:27:51 AM
Ziet er deftig uit Joost , leuk dat klimmmende kruid . Ik neem aan dat zón mooie bak toch wel in de huiskamer staat ?  ;)

Bijna: in de hal  ;)

Citaat van: Harry Dresens op mei 21, 2011, 07:29:52 AM
Mooie bak! Ik ben jaloers op die bakken met die mooie achtergronden, maar ben er zelf nooit aan begonnen, omdat het me lastig schoonmaken lijkt als ik bijvoorbeeld hydra in de bak heb. Hoe doe jij dat in zo'n geval joost.



Ik gebruik een...tandenborstel, tegen overmatig algengroei (groene algen en penseelalgen laat ik wel zitten, die vind ik wel decoratief). Van Hydra heb ik eigenlijk nooit last. Schoonmaakmiddelen ga ik echt niet gebruiken in m'n bakken. Daarbij laat ik een bak net zo lang draaien tot het goed gaat, er zit dus altijd wel leven in. Schoonmaakmiddelen zijn dan toch niet te gebruiken. Op deze achterwand wrijf je een schuursponsje direct kapot, met als gevolg allemaal stukjes op je achterwand. Een tandenborstel met wat sproeiwater werkt het beste.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Monique

Wat een mooie bakken! Echt schitterend.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

A34

Hele mooie bak Joost !

Gerrit Krips

't Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat (natuurlijk ben ik jaloers!).

bouffonne

Super mooi bak.

Een vraagje welk pompsysteem gebruik je hier?
Het lijkt mij hier zo'n dripping wall efect.
Lekker rustig en geen gespetter.
Hier kun je echt van genieten!!!

joost.v.wijk

Ik gebruik een klein waterpompje (mini jet 606), die ik heb ingebouwd in een zelfgemaakt bodemfilter. Kant-en-klare bodemfiltertjes zijn erg klein, en worden aangedreven d.m.v. een luchtpompje. Mijn bodemfilter wordt aangedreven door water, en is een stuk sterker. Met een stuk aquariumslang naar boven, alwaar er een splitter tussen zit. Ik heb op de linkerkant een watervalletje (regelbaar d.m.v. een Eheim kraan). Op de rechterkant zit op de slang een uitsroombuis met gaatjes, die een gedeelte van de achterwand nat houden. De bedoeling is dat dit op den duur begroeid raakt.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

Citaat van: Gerrit Krips op mei 21, 2011, 01:01:55 PM
't Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat (natuurlijk ben ik jaloers!).

Natuurlijk heb ik zoveel geld ook niet voor het oprapen. Dit was de opbrengst van m'n collectie grote parkieten, kooien en toebehoren die ik 2 jaar geleden heb verkocht (ivm stof en lawaai en de kleine destijds bijna geboren werd).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bouffonne

Hoi,

heel veel dank voor de duidelijke uitleg
Vooral met de foto's erbij maakt het heel duidelijk.
Ik ben n.l van een delta bak van 450 liter een aqua terrarium aan het maken voor mijn 2 tijger dames.
Achterwand van tempex grillig gemaakt en met tegellijn behandeld.
1 laag epoxyhars (mr Boat), goed laten uitharden,
Tweede laag epoxyhars gemengd met turf en cocosvezel.(min of meer in de nog natte hars geplet)
Ook deze goed laten uitharden,
Ik had wel al een kleine waterval erin, maar omdat ik de wand wil late begroeien, moest ik dan een soort dripsysteem hebben.om dat dagelijks te besproeien zag ik niet zo zitten,
Maar je heb mij nu met deze uitleg goed op weg geholpen.
Zodra de bak helemaal af is en ik een goed fototoestel heb, zet ik het hier op het forum.
Ik had trouwens het idee van het aqua terarium op de vivariumbeurs gezien bij de stand van Dutch Rana.
Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg

groetjes
Silvia