Houten 05-06-2011

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale

Ach, anders zet ik je toch weer op het station af.  ;)

Zie je om 10.00 uur!

DannyS

Dat zou geniaal zijn :D

Harry

Ik kan er helaas niet zijn. Moet op 4 en 5 juni cursus geven
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DaanenLuukEgberts

#18
Wat was er zoal te vinden aan salamanders in Houten, hoe was het?

sannie

helaas ben ik niet gegaan maar volgende keer beter!
ik had mijn handjes even vol aan kleine popeitjes en werd een beetje te laat wakker... (gister een beetje verreisd gok ik zo)

hoop dat de rest het naar zijn zin heeft gehad ^^

DannyS

Ik ben samen met Niels en Kimmy over de beurs gelopen. Gelukkig wist ik wat ik kon verwachten, dus viel niets tegen.
Zeer arm op salamander gebied. Een paar A. opacums gezien en de stand van Hobbyzoo anura had wat tijgers en taricha's.
Op (gif)kikker gebied was er meer keuze. Erg leuke kikkertjes gezien. Daar ging ik voor, lekker beessies kijken.
Ik was op zoek naar een aantal B. oriƫntalis, maar de enige 2 die ik zag leken verdacht veel op B. variegata. Aangezien ik de groene variant wil hebben heb ik die lekker laten staan.
Mijn dag was geslaagd toen ik bij de stand van Lacerta een flink aantal doosjes met ovenvisjes zag staan. Deze heb ik voor een flink deel meegenomen. Als experimentje ook 2 doosjes met bonenkevers.
Ook nog een klein warmtematje voor de ovenvisjes op de kop getikt, dus die kweek kan beginnen.

Al met al voor mij een zeer geslaagde dag.

kevin

Ik ben ook niet meer gegaan doordat ik me erg verslapen had van een feestje gisteren ;D
Maar ben nog wel bij Harry thuis geweest en het zag erg allemaal erg mooi uit.
Heb daar wel wat diertjes meegenomen.

naeff002

Dus je hebt toch nog ovenvisjes kunnen vinden, heel goed. Als de kweek goed loopt hoop ik een portie van je te kunnen krijgen ;D om ook weer te kunnen kweken. Heb ook nog kweicho's gezien en wat cynopsen en Taricha.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

alphamale

Vergeet die enorme B. marinus niet. Wat een beesten! Kevin en Danny, ik vond het iig gezellig!

naeff002

Ik had die marinus trouwens helemaal niet gezien
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

alphamale

Die zat in de tweede ruimte (voor jou, daar wij andersom zijn gelopen) direct aan de linkerzijde. Die hadden jouw hond gelusten als tussendoortje. Echt enorm!

naeff002

Haha als mijn zou proberen die pad te eten zou het net zo verkeerd aflopen voor mn hond. Dan ben ik er langs gelopen en heb ik ze gemist.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Patrick dk

De bufo's heb ik ook gezien idd monsterlijk groot , bij Anura ook de taricha's gezien en de opacum's en natuurlijk de tigrinum's. De kweicko's en cynopsen heb ik gemist . Ik heb wel nog bij div standjes axolotl's gezien (heb er ook 2 gekocht) . Ik heb trouwens ook necturus maculosus (weet niet of ik het goed schrijf) gezien , stonden vlakbij de Anura stand.
C orientalis

DannyS

Die hebben wij inderdaad ook gezien, mooie dieren.

alphamale

Danny, waren dat die dieren die als "siren" werden aangeboden?